Julklapp till en bebis?

Status
Stängd för vidare inlägg.

aiquen

Trådstartare
Mitt kusinbarn firar sin första jul i år (sju månader gammal), så jag tänkte jag skulle försöka köpa något litet till henne. Saken är bara den att jag misstänker att ungen ifråga är världens mest bortskämda bebis (:D) så jag antar att hon redan har det mesta i form av kläder och leksaker. Jag känner därför att det vore roligt att ge något lite 'annorlunda'. Bebisen själv uppskattar säkert vad som helst, hon kanske rentav ännu är för liten för att förstå det här med julen och julklappar överhuvudtaget, men det känns ändå lite roligare.

Tyvärr lider jag av total idébrist. Det enda jag kan komma på är sådana saker hon med all säkerhet redan har fyrfaldiga uppsättningar av. :crazy: Så är det någon här som har någon idé? Det måste vara lätt att få tag i och inte så dyrt.

Låt fantasin flöda! ;)
 
Sv: Julklapp till en bebis?

Varför inte fråga föräldrarna vad de/bebisen behöver? Du har kanske fel i dina föreställningar? Bebisar växer dessutom snabbt, så både kläder och leksaker för lite äldre bebisar är säkert välkommet.
 
Sv: Julklapp till en bebis?

Jag är i samma sits, min kusins son på dryga året har nog det mesta :D

Så till honom och den andra killen i samma ålder ska få varsin tröja som vi strykt på text ( Namn på framsidan och passande text på baksidan) texterna är beställda härifrån
Blir roliga personliga klappar på detta vis.
 
Sv: Julklapp till en bebis?

Jag är i samma sits, min kusins son på dryga året har nog det mesta :D

Så till honom och den andra killen i samma ålder ska få varsin tröja som vi strykt på text ( Namn på framsidan och passande text på baksidan) texterna är beställda härifrån
Blir roliga personliga klappar på detta vis.

Vilken rolig länk och vilket bra julklappstips!! :bow:

/Timsetim
 
Sv: Julklapp till en bebis?

En bra julklapp till bebisar som har allting är att köpa aktier eller fonder. Det blir ju kanske lite dyrare än någon leksak, men det blir superbra i längden.
 
Sv: Julklapp till en bebis?

Varför inte tänka på julen budskap och ge en gåva till Rädda Barnen eller annan valfri hjälporganisation ? Det brukar finnas fina gåvobrev på de flesta hjälporganisationernas hemsidor.Då kan du ju också bestämma precis hur mkt det får kosta. Eller raminarunds ide`som också är bra. Säkert får den lilla mer än nog av leksaker o kläder.
 
Sv: Julklapp till en bebis?

Eller varför inte en kotte? Har själv en 7½-månaders bebis hemma och tro mig, inget är för trist att undersökas! Jo, plastiga leksaker...de tröttnar man fort på. Men underfundiga saker, a la kottar, kan bebis pilla med i evigheter. Underskatta inte ett spädbarns upptäckarlust!
 
Sv: Julklapp till en bebis?

Svarar alla..

Lupin: Visst skulle jag kunna fråga föräldrarna, men det känns ändå roligare att inte göra det. Och i 'värsta fall' får det bli något klädesplagg eller dylikt, jag tänkte bara om det finns någonting som är användbart men inte så vanligt s.a.s. Ungen kommer ju få kläder av hela släkten, liksom! :p

Tindrande: Det där var en riktigt bra idé! :idea: Tack för sidtipset! Kanske får det bli en tröja ändå - men i en lite roligare variant! Hehe... :devil: ;)

ramonarunds: Ja, det är säkert en jättebra present, men det känns inte riktigt 'rätt' att jag ska köpa aktier till mitt kusinbarn... Faktiskt.

fred: Ge en julgåva till en hjälporganisation kan jag sjävklart göra, men självklart vill jag ge mitt kusinbarn något också!
 
Sv: Julklapp till en bebis?

En boll... ja jag är seriös... en lagom stor greppvänlig, lagom mjuk boll med kul mönster att kasta och rulla och hålla i och tugga på...
 
Sv: Julklapp till en bebis?

kapar din tråd sådär liiite lagom... :angel:
Kan vi inte åka och köpa juleklappar nästa helg????
Jag har inte inhandlat en enda än.... :crazy:
 
Sv: Julklapp till en bebis?

Min dotters första julklapp var en sångbok. Jättebra present tyckte jag. När hon var liten sjöng jag för henne ur den (tills hon blev stor nog att protestera mot min sångröst :D ), och när hon blev större sjöng hon själv ur den.
Just den boken hon fick var ur bokserien "Min skattkammare"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 129
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Övr. Barn Har en fyraåring hemma som är ensamt barnbarn på sin pappas sida samt mormors enda barnbarn. Min farsa har rätt många barnbarn däremot...
Svar
13
· Visningar
2 053
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 444
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp