Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Underbar! Älskar att barnen får kommentera så mycket. Den liknar som väntat Historieätarna väldigt mycket i upplägget. Kan dock tänka mig att denna kalender kan komma att generera samma typ av upprördhet som Luciafirandet i Malungs kyrka 2004 (bästa lucia i SVT ever om någon frågar mig). "Det är inte så här lucia/julkalendern SKA vara!!!1111%&!!!!"
http://www.gd.se/opinion/insandare/fy-vilken-kalender
"Det är även minderåriga som tittar och hur kan man då visa avsnitt där man berättar hur barn blir till? Fy!"
Hmm ja det var första avsnittet det...
Jag vet inte riktigt vad jag tycker faktiskt. Jag gillar att det är lärorikt, för det tycker jag den var och jag är matintresserad så den biten gillar jag. Historia kan jag inte så mycket om så det känns som ett bra sätt att lära sig the basics, på ett lättillgängligt o roligt sätt. Hoppas barn tycker likadant. Jag har ju själv inga barn att titta med, någon som kollar med barn? Vad tyckte de? (Jag tänkte lite på Kim M Kimselius böcker om Thea och Ramona, någon som läst? De böckerna diggar jag, min ålder till trots^^)
Kanske lite väl dokumentär-upplagt som någon skrev innan också, ingen riktig story liksom... ingen julstämning fick/har jag, men det är ju bara 1a dec o ingen snö, så... hoppas den kommer!
//r
När jag var 12 gick Allrams höjdarpaket. Uttryckt i mina känslor då var det den värsta skiten som fanns, handlade om ingenting, ingen snö, bara gaphalsiga fån som .. ja, jag visste inte vad de gjorde. Det året var kalendern riktad till en yngre publik, som jag förstått det så skiftar svt lite i vilken ålder de riktar sig till.
Angående hur yngre barn tar emot kalendern, alltså.