Julkalender för vuxen/tonåring

Smulan75

Trådstartare
Kom med era tips på bästa julkalendrarna för vuxna/tonåringar. dottern är fjorton och vi har lagt ner kalendern för tv/radio. Förra året köpte jag en julkalender med Jelly Bean - dotterns favoritgodis - men funderar att skaffa nån annan lite roligare. typ med finare choklad eller kanske typ Glitters?

Så har ni sett några bra julkalendrar - kom med tips!
 
Attans såg att kränkus tekalender redan är slutsåld för 2017 :cry: jag och dottern som är stora tedrickare - hade varit perfekt :p
 
Såg en tekalender på designtorget sist jag var där. Kollade dock inte så noga på den så vet inte om den var något att ha.
 
Jag diggar Nute och de har en fin tekalender. Om lakrits är något som går hem finns det riktigt trevliga sådana från tex Bülow eller Haupt. Tror de båda dessutom har två godisar i varje lucka så man kan dela på en kalender.
 
För den som gillar att läsa har Novellix en adventskalender med noveller. Det tycker jag låter mysigt.

Sen finns ju mängder med kalendrar med skönhetsprodukter, t ex Body Shop, Rituals, Clarins m fl.

H&M har en med bijouterier/småplock.
 
TBS kalendrar är superfina.
Dessutom 25 luckor istället för 24...vilket jag förvisso är lite kluven till. Det sänker ju "värdet" på övriga produkter. Har känts som att det varit väldigt många "mini" av krämer och sånt.
Förra året fanns där t.o.m en hudkräms-"test" i en av lådorna/luckorna. Såna som inte får säljas m.a.o.
Vi som klagade på det fick dock hämta ett doftljus i butiken istället :)
Men de har ju bra produkter över lag + bra värderingar och mycket "cruelty free".
Passar både vuxen och ungdom.
Så jo jag kan nog rekommendera den.
Men hade inte satsat på den billigaste...
 
Den här kanske? Friends snällkalender. En sån ska jag köpa till mig själv =)

01b4f93f-7aff-45bb-afc8-319ac0d4069f.jpg


Inga saker i den dock, utan olika "snälla uppdrag" att utföra varje dag.

//r
 
Har Nabos tekalender för andra året i rad nu, tycker den är riktigt bra med goda teer och varierande smaker. Köpte även deras kaffekalender till sambon.
 
TBS kalendrar är superfina.
Dessutom 25 luckor istället för 24...vilket jag förvisso är lite kluven till. Det sänker ju "värdet" på övriga produkter. Har känts som att det varit väldigt många "mini" av krämer och sånt.
Förra året fanns där t.o.m en hudkräms-"test" i en av lådorna/luckorna. Såna som inte får säljas m.a.o.
Vi som klagade på det fick dock hämta ett doftljus i butiken istället :)
Men de har ju bra produkter över lag + bra värderingar och mycket "cruelty free".
Passar både vuxen och ungdom.
Så jo jag kan nog rekommendera den.
Men hade inte satsat på den billigaste...

Är ju kanske inte jättekonstigt att ett internationellt märke har kalendrar för 25 dagar som alternativ ;)
 
Passar på att fråga Någon som vet vart man kan köpa Whiskykalender? Hörde talas om det förra året och tänkte försöka fixa en till sambon.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 093
Senast: QueenLilith
·
S
Gravid - 1år hejsan! jag behöver bara skriva av mig och förväntar mig inge medhåll eller liknande, kanske tips och råd hur ja ska gå till väga/orka...
Svar
13
· Visningar
1 726
Senast: doglover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp