Julius släkt?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Superbiddi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 467
S

Superbiddi

Nån som vet något om min medryttars häst släkt. Han är ett Svenskt Halvblod.

Julius
född: 1987
e: Raimond
ee: Ciceron 456

Har hittat lite om hand farfar. Men skulle gärna vilja veta mer om hans pappa. Och hans mamma vet jag inte äns vad hon heter.
Nån som har nå bra sidor man kan leta på?

-Superbiddi-

Sv: Julius släkt?

Tjena!! Har du frågat A om hon har några papper på honom? Där borde ju mamman stå. Ciceron är morfar. Raimond har jag för mig är en dansk hingst.

Ja klart att det är Ciceron456 är morfar vet inte vad jag tänkte med. Fick hjärnsläpp eller nå :D Nej jag har inte frågar A. Ska göra det. Tänkte att jag skulle kolla runt lite ifall det är några som känner igen dem.

Så här ska det vara då:
Julius
1987
ue: Ciceron345

Kul att se! Julle är rätt lik sin pappa!!

Ja verkligen! Vad fin han va. Nu vet jag vem Julle har fått sin vackra ögon av :love:

Hmm hittade lite mer om Raimond som var på bilden det står att han är född 1944 och dog 1964. Julle är ju ändå född 1987. Hur kan det stämma? Är det rätt hingst?

Jag måste verkligen ha fått hjärn släpp idag. Julle är ju född 1986. :idea:

Det ska inte vara Raimondo?

Finns en som till Raimond född 1980 och en son till Ramiro född 1970 med det namnet.

Raimond (e.Ramzes x - Fanatiker) är född 1960. Det KAN vara han, men frågan är om det verkligen är han som är pappan. Jag har nån svag känsla av att hans pappa inte var godkänd, men jag är inte säker.

Raimondo ringer också klockor... asch att jag har så dåligt minne!!

Det fanns ju en sv halvblodshingst som hette Raimondo 404, du kanske förväxlar med honom.
Jag insåg när jag kollade allbreed att jag gjorde det ;)

nej det ska vara Raimond. Så mycket hjärnsläpp som jag har haft ikväll kan man ju börja undra :)

Har pratat med hans ägare nu hon hade lite mer uppgifter.
Ska se till att allt blir rätt nu från början :D

ee: Daktyl 462
eu: Rubin
eee: Drabant 315
eeu: Delta 6314
eue: Urbino 430

u: Orkide´12076
ue: Ciceron 456
uee:Toreador 418
ueu: Adelitza 6361
uu: Camilla
uue: Vagabond 433
uuu: Carmen

Magdalena din svaga känsla är aldeles riktigt. Ägeren sa oxå att pappan inte är känd. Hmm då kan det ju inte vara han som är på bilden. Hmm Julle var väldigt lik honom iallfall :smirk:

Nu har jag lite mer att leta på. :D

Japp :) Han var ju inte speciellt svår letad :angel:

Det jag nu saknar för att få ett 5 led är Mor till Rubin och ledet efter henne. Sen Ledet efter Carmen. Annars har det blivit fullt.
Nu är jag på jakt efter bilder och liknande.

Då kanske han är med in din samling då ? ;)

tack för tipset! Ska kolla där! :idea:

Hmm frågan är om Raimonds mamma heter Rubina istället för Rubin. Hittar inte en enda Rubin men två Rubina.
På den här sidan -----> www.allbreedpedigree.com
Måste de vara godkända för att få vara med där?Är så kass på engelska så jag fattar inget :angel: För där finns det två Rubina som är e: Urbino. Men Raimond är inte med på deras avkommer. Hmm hoppas ni fattar vad jag menar. ;)

En häst måste inte alls vara godkänd för att bli inlagd där! Man lägger in dom själv! Nackdelen med det systemet är förstås att alla uppgifter inte är 100% tillförlitliga.

Ah, det var väl det jag hade för mig. Kul att lite riktiga uppgifter fladdrar till ibland i minnet! Daktyl kan jag mycket väl tänka mig, det stämmer bra in på Julles temperament!

Hur var Daktyl då?
Jag kan så lite om olika hingsrar och deras egenskaper och så.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 181
Senast: Raderad medlem 147980
·
Relationer Min moster har börjat släktforska, vilket ledde till en diskussion i familjen igår. Hade varit intressant att höra era åsikter på temat... 2
Svar
29
· Visningar
3 517
Senast: Kiwifrukt
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 441
Senast: moonstruck
·
Övr. Barn Anonymt nick och varning för lång text. För att göra en lång historia kort så har sambon en 11-årig dotter sedan tidigare, vi kan...
Svar
6
· Visningar
2 065
Senast: Thilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka