Julie överkörd idag

Aningsfull

Trådstartare
Usch... Jag är helt skakis. Ni vet, när en miljon tankar bara snurrar runt i huvudet. Alla dessa tänk om...
På något vis lyckades hon smita ut när min syster och hennes pojkvän skulle genom dörren, hon drog rakt ut på gatan just som en bil passerade.
Som tur är träffades hon inte av något däck, utan bilen passerade över henne och jag tackar gudarna för att hon är så liten och att hon klarade sig helt oskadd. Bilen tog antagligen inte ens i henne, med sina 28 cm räcker hon ju inte så högt ovanför marken.
Men tänk om, tänk om. Tänk om bilen hade träffat henne, tänk om jag inte hade haft min älskade hund kvar?
Och varför stack hon? Hon har aldrig smitit förut, vi brukar kunna ha henne lös på gården utan problem. Varför drog hon bara ut mitt på vägen just idag?
Usch... Jag vill inte ens tänka på hur det hade kunnat sluta, ändå är det det enda jag gör... Jag älskar ju den där knasiga jycken.

Sv: Julie överkörd idag

Jag fick samma känsla när min idiot till hund skulle bevisa sig vara självständig och inte kom på inkallning. Sprang ut i hage precis när mammor + föl kom. Mamma 1 blir tvärförbannad på min mops "inträktaren" och vill stampa ihjäl stackarn. :cry:
Jag gick precis förbi ett fönster mot hagen, så jag såg det hela.
Hur min stackars hund med skräck i blicken skriker och springer för sitt liv och den stora hästen som precis, precis missar honom.
Springer ropandes på honom och han kommer till mig, och hans söta uppkrullade svans är helt slak, som den blir när han är rädd eller glad.

Åh, har aldrig varit så rädd. Inget hände honom mer än att han bet sig själv i tungan och att han blev lite smutsig. Men precis som du säger - tänk om.. tänk om.. :(
Den dumma hunden, jag älskar honom juu!

Himla tur att det inte hände henne något allvarligt..
Pussa hunden från mig!

ojoj vilken tur i oturen att hon inte är större! Förhoppningsvis blev hon rejält skrämd av upplevelsen att hon inte gör om det.

Jag hoppas verkligen det. Kan ju dessvärre slå åt fel håll också om man har otur, hon har en tendens att jaga allting hon tycker är farligt för att jaga bort dom jävlarna. :angel: Bara hon inte börjar jaga bilar också, då kan det gå illa. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 192
Senast: Yrsel
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 900
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 192
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30