Julgransfrågor

Milosari

Trådstartare
Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det blev lite stressigt och en del körning för att hitta en. Den var närodlad och jättefin, men lite över min budget.

I år tänkte jag vara ute i bättre tid. Men hur gör man för att få den att hålla? Förvarar utomhus? I vatten? Hur lång tid innan kan man köpa granen utan att den är stendöd lagom till nyår?

Har gett upp rödgran, så frågorna gäller kungsgran.

Vi har haft kungsgran de senaste ca tio åren. Den brukar hålla sig fin minst från andra advent till efter nyår. Köpte vår i lördags, 7 december. Vi tar in den direkt, den behöver jättemycket vatten första dagarna men om man håller efter och fyller upp ca två gånger per dag (beroende på hur mycket vatten som ryms i foten) så är det inga problem. När den vant sig vattnar vi en gång per dag. Vi har det svalt inomhus men granen står i samma rum som kaminen och verkar klara temperaturväxlingarna fint.

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 857
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 804
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 788
Senast: Wille
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 706
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar