AgentCarter

Trådstartare
Lika bra att vi har en tråd om det! För vem kan motstå det :d

Vilka är era favoriter? Vilka nya recept ska ni prova på i år?

Jag har smygstartat mitt julbak...
Nytt för i år är olika typer av fudge, tryfflar och praliner.
Dagens bak har gett limekola, tomteskumsfudge och polkafudge. Häromdagen gjorde jag mini pepparkaksmuffins med lingonglasyr och pepparkakstryfflar.

Imorgon blir det äppelkonfekt, biscotti och nutellafudge tror jag.

Min nuvarande favvo utöver klassikerna som knäck och chokladpraliner och sånt är rocky road-fudge med jordnötter och marshmallows. :d Så sjukt gott! Maraboufudge är en annan ruskigt god fudge-variant som brukar dyka upp här vid jul. :)

Tips på nötfritt julgodis som ändå har liknande smak som nougat, knäck och marsipan? Det är mina favoriter men sambon är allergisk...

Jag är sugen på att testa göra en chokladsalami med nötter och pepparkakor. När jag var i Portugal i våras så livnärde jag mig typ på såna (fast det var inte pepparkakor i dem såklart) så det vore kul att göra en egen.

Liknande trådar

Mat Tänkte låta bli att göra julgodis i år, men här är jag. Vilka är era bästa recept på fudge? :D
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Crossline
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
43 44 45
Svar
899
· Visningar
40 531
Senast: Trott
·
Mat Söker massa tips på julgodis att göra. Som hyfsat lätt göra och ta med sig. Kravet för mig inte är frukt i eller russin. Men ok slänga...
Svar
2
· Visningar
365
Senast: Halcyon
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
270
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama