JSV hundregister - hur funkar det?

Sv: JSV hundregister - hur funkar det?

Polisen har tillgång. Sen är det en annan fråga om de tar tag idet.

Sen är det också så att det går utmärkt att chipmärka en hund och "glömma" att skicak in uppgifterna till SJV (Jordbruksverket).

Skk för register över rasrena hundar medan SJV för ÄGARregister över alla hundar och där är alla enligt lag tvugna att vara med. Sen är det en stor del som inte är med. Skulle vid ett tillfälle ordna en rasträff i ett område och bad om ägarlistor. De kom men oj vad många stora uppfödare som endast hade regat en-två hundar hos SJV medan det fanns MÅNGA de ägde enligt SKK register.

Jag försökte hjälpa polisen, de kom inte in i sjv`register. Utan de stog där med en jättestressad hund, som de hittade ett chip på. Men hunden fanns inte med i skk, och centrala hundregistret kom vi inte åt.

Jag försökte hjälpa polisen, de kom inte in i sjv`register. Utan de stog där med en jättestressad hund, som de hittade ett chip på. Men hunden fanns inte med i skk, och centrala hundregistret kom vi inte åt.

Som privatperson kommer du inte in men polisen kan. Sedan att kanske DEN polisen inte kunde - ja, det är en annan sak. Jag tror inte att alla poliser är användare utan att det finns någon på sambandscentral motsvarande som kan.

Så här står på sjv hemsida:
Enligt lagen ska polismyndigheter, länsstyrelser, kommunerna, Jordbruksverket samt Tullverket ha direkt åtkomst till registret. Tillgång får berörda intressenter genom att kontakta Jordbruksverket.

Jag var ner på stationen. Då har polisen taskig info gällande detta. För ingen där hade kunskap hur de skulle gå tillväga med sjv`s databas.
Uruselt, jag led med hunden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka