S

Spider84

Jag sitter och grejar med popups...jag vet de är inte trevliga, men de hade varit behändigt till en sak jag vill ha.

Jag får till det med ett popup på en sida, men hur kodar jag om jag vill ha två popups på samma sida?

Just nu ser min kod ut så här:

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function popUp() {
props=window.open('popup1.html', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=910, height=620 left=0, top=0');
}
</script>


<a href="javascript:popUp()">Text</a>
 
Sv: JS hjälp

Du är medveten om att en majoritet av alla webläsare idag blockerar just java popups! =)
Snyggare kanske vore att köra me Layers och XML.. Tyvärr inget jag kan i huvet men.. Leta.. =)
 
Sv: JS hjälp

Jag slopade det hela till slut och la in extra sidor istället. Kom också på att det inte är så smart.
 
Sv: JS hjälp

Juup. Saken är ju den att.. Ja.. Mankan göra sådär.. Lägga in extra sidor.. Eller om man är riktigt grym på HTML och alla dessa nya språk typ XML etc.. Så kan man göra riktigt snygga saker. Som ofta kommer vara tuffare än popups! =)
 
Sv: JS hjälp

Har en tegelsten till bok om XML som jag borde ta mig igenom, men den ser så jäkla seg ut.
 
Sv: JS hjälp

Ta en titt på föreläsningarna i Webbprogrammeringsprogrammets XML-kurs. Enda kursen jag var riktigt nöjd med, faktiskt =o)
XML-tegelstenen funkar som dokumentation/syntax-bibliotek.
 
Sv: JS hjälp

Jo jag har ju kvar allt så jag kan komma in iof. Så det kan jag ju göra.
 

Liknande trådar

IT & mobiler sitter och googlar mig sjalv graharig... jag har gjort en site med thumbnails som nar man klickar pa dem for upp en storre version i...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Rednex
·
IT & mobiler Jag får det inte till att funka som jag vill! Det jag vill är att när man klickar på en länk, så ska det komma upp en "popup" med en...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: nidron
·
IT & mobiler Har följande kod: <script language="JavaScript"> <!-- Begin function popUp() { props=window.open('victor_bild.html', 'poppage'...
Svar
7
· Visningar
814
Senast: Laban
·
IT & mobiler Ja skulle behöva lite hjälp med min html kodning för av någon anledning så fungerar det inte. Vilket ni kan förstå om ni tittar in här...
Svar
1
· Visningar
1 199
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp