A

angelofthedevil

Om en jack russel är reggad i jrtc går den att regga om i skk då och tvärtom? :confused:

Sv: jrtc/skk

Det går inte att regga om en SKK-hund till jrtc heller vad jag vet, de kollar att hunden inte har SKK längre bak i stammen när det är dax att regga valpkull.

En JRTC-russell kan i vissa fall typas in i SKK som jack russell eller parson efter dispensgodkännande. Parsonklubben godkänner oftast ansökningar från JRTC-hundar eftersom man gärna vill ha in nytt blod i deras ganska snäva avelsbas.

En SKK-registrerad hund kan inte registreras i JRTC. En intypad/inmönstrad hund är heller inte välkommen tillbaka och givetvis kan man inte ha hunden registrerad på båda ställena samtidigt - skulle hunden typas in ogiltigförklaras registreringen och stamboken i JRTC.

Okej då är jag med. Var bara något jag tänkte på och tyckte då det var lika bra att fråga så jag fick fick ett svar. :D
Själv skall jag köpa en skk-reggad jr i framtiden.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 423
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
983
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 210
Senast: Vicks
·
Övr. Hund Svenskreggad hund med hälsotester och meriter registrerade i SKK, som flyttar till Norge och reggas in i NKK. Vad händer med...
Svar
18
· Visningar
1 600
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama