jourhavande tandläkare på helgen...

ameo

Trådstartare
Moderator
Vaknade nyss med tandvärken from hell - IGEN!
Har den här veckan varit hos tandläkaren akut ett antal gånger, då det har visat sig att jag har en massa gulliga bakteriolusker som växer i en tandrot. Har haft så vansinnig tandvärk att inga av min potenta värktabletter har bitit på den, i måndags var jag tvungen att vara hemma från jobbet pga att jag inte hade fått någon sömn kombinerat att jag tagit Panocod, som jag blir oerhört påverkad av så att jag inte kan köra bil (vilket jag gör i jobbet...)
Tanden borrades upp i måndags, då det konstaterades att den "blivit död" (älskar öststatstandläkare... ;) ) Den rengjordes då och sen lades det igen.
Onsdag morgon hade jag lika hysteriskt ont igen, eller kanske ännu värre - tandläkaren konstaterade att en fistelgång var på väg. Tanden öppnades igen, rengjordes och lämnades öppen plus att jag fick antibiotika (Kåvepenin - vilket inte direkt kändes som rätt sort, men jaja...)
Igår fm var jag tillbaka hos tandläkaren som åter rengjorde, med bland annat något som smakar klor, lade antibiotika i botten av tanden och satte igen hålet. Och "det verkar vara aggressiva bakterier, så du får en sorts antibiotika till" (Flagyl).

Och nu vaknade jag med tandvärk IGEN! Sover ju på förmiddagarna just nu eftersom jag jobbar långa nätter och jag vänder inte tillbaka dygnet de dagar jag är ledig. Lade mig vid halv 6 i morse och då kändes ingenting, vaknade 11.30 och hade då tandvärk igen. Tänkte att jag då direkt skulle ringa jourhavande tandläkare, för om det är bara i närheten av hur det har fungerat tidigare så kommer mitt stackars tandben vara i närheten av att explodera om några timmar...
Får då veta att man måste ringa mellan kl 9-11 för att nå jourhavande tandläkare... :rage: :arghh: :banghead:
HUR FAN HAR MAN TÄNKT DÅ???
(kopierar från landstingets webplats)
Akut tandvärk under helgen - ring 112

Om du får akut tandvärk under helgen ringer du 112 mellan kl. 09.00 - 11.00. När du ringer 112 väljer du om du vill bli kopplad till Kalmar eller Västervik där vår helgjour finns.

Tillsammans bestämmer ni sedan om/när det är lämpligt att ses. I vissa fall kan rådgivning via telefon räcka och i vissa fall behöver du besöka helgjouren.
(ringde även 1177 för att testa om de visste något knep att nå tandläkaren bakvägen, men icke)

Så nu ska jag alltså bara försöka överleva till i morgon och se till att få så mycket sömn som möjligt innan tandbenet exploderar. Och få en tid hos jouren i morgon och bara hoppas att jag hinner sova tillräckligt mycket så att jag orkar med mitt arbetspass som börjar kl 18 och slutar framåt 5 på morgonen nån gång....
:arghh: :banghead: :rage:
 
Sv: jourhavande tandläkare på helgen...

Finns det ingen privatandläkare som har jour? Det brukar det ju finnas? Har du googlat?

Kan du ta treo så testa, det är helt underbart mot tandvärk! För att inte tala om att supa sig jävligt full så man somnar, men det brukar inte funka om man inte är ensam utan barn och jobb och liv :p
 
Sv: jourhavande tandläkare på helgen...

Jag har redan maxdos värktabletter i kroppen, panodil och diklofenak, än så länge räcker det hyfsat men går det lite till så biter det inte på värken längre. *vet*
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 847
Senast: enough
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp