SkorpSmulan

Trådstartare
Ibland blir man bara för trött.
Vad säjs om denna annons t.ex?

Nu längtar våran fina hund efter att bli pappa. Han är
renrasig med fin stamtavla. Han är en aktiv hund som gillar långa promenader
i skogen och mycket aktivering.
Han har bra temperament och pyske och är jättesnäll och charmig.
alla små eller mellanstora raser är välkomna även Blandraser!
DET SKULLE VARA ROLIGT OM TIKEN I FRÅGA ÄR T.EX:
Jack russel terrier, Welsh Corgi, Basset Hound, Japansk Spets, Långhårig tax,
Dvärgpudel, Mellanpudel, Västgötaspets, Shetland sheepdog, Mops, chow-chow,
Shar-Pei .
OSV OSV OSV.

SOM SAGT ALLA RASER AV INTE ALLTFÖR STOR RAS ÄR VÄLKOMNA! ALLA FÖRSLAG EMOT
TAGES!
ÄVEN BLANDRASER!

Och nu slutligen kommer vi till prisfrågan!
PRIS= DISKUTERAS!

Är du intresserad?


:crazy:
 
Sv: Jösses!

Men snälla nån, igentligen, varför vill man ha en korsning?

Visst, om man bara vill ha som sällskaps hund så visst, men varför inte avla fram dom fina egenskaper varje hundras här istället för att "skapa" en massa korsningar ?
 
Sv: Jösses!

Låter ju lite mysko.
Om han hade fin stam så skulle det säkerligen stå utsatt och vad hanen heter samt ras.
Nej, den annonsen vette farao om jag ville ringa/mejla på..
 
Sv: Jösses!

sky_fly skrev:
Men snälla nån, igentligen, varför vill man ha en korsning?

Visst, om man bara vill ha som sällskaps hund så visst, men varför inte avla fram dom fina egenskaper varje hundras här istället för att "skapa" en massa korsningar ?

Fast det den här annonsören är ute efter är ju inte en korsning, utan enbart pengarna som kan komma in för betäckningarna. :crazy:
 
Sv: Jösses!

Nix. Det var bild på jycken och jag skulle gissat på att det är en chihuahua om jag bara såg bilden.. Men jag vet inte alls.
 
Sv: Jösses!

Nu vet jag att det är en chihuahua. Kanske jag ska ta och para min basset hound med den :eek: :crazy:
*Skakar på huvudet*
 
Sv: Jösses!

Det låter mer som en kontaktannons än förmedling av hundens tjänster som avelshanne. "Längtar efter att bli pappa..."

Jag tror att jag sällar mig till Kimz0r och undrar om man kan få slå annonsören? Hårt!
 
Sv: Jösses!

Fast jag tror nog att din golden kan vara för stor. De ville ju ha relativt små raser, som basset hound (ca 25kg) :idea: :crazy:

Jag har sagt det förr och jag säjer det igen. Jösses!
 
Sv: Jösses!

Det är lugnt, min springer skulle oxå hemskt gärna vilja bli pappa, golden tycker han är så söta så det sätter han gärna på...

Ja jisses, det finns folk till allt... Och vilka är det som svara på en dyl annons? Man blir ju mörkrädd!
 
Sv: Jösses!

men min lilla vit älghunds valp har ju inte hunnit blivit så stor..
hon kanske vi kan använda? eller? :p
 
Sv: Jösses!

Ja det var lite OT :D : Dom fortsatte klia sig så jag for till vet som behandlade mot skabb. Nu har dom slutat så det kanske var det.
 
Sv: Jösses!

Jag tycker synd om hunden, eller är det "han" som skrivit annonsen kankse?..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 043
C
Övr. Hund Hej! Jag har tre hundar, alla blandraser. En hanhund på cirka fyra år, hans barn som båda är cirka 9-10 månader(de har olika mammor...
Svar
14
· Visningar
2 729
Senast: Caen
·
Övr. Hund Här kommer en lista från ett försäkringsbolag. De som har avdrag, är de friskaste raserna, de som har tillägg, är de mindre friska...
2
Svar
26
· Visningar
5 211
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp