Jordfelsbrytare till djurhållning

EmelieR

Trådstartare
Jag har hört att man ska ha en speciell jordfelsbrytare som slår ut lättare än en vanlig... Var hittar jag en sådan då?

Sv: Jordfelsbrytare till djurhållning

Vi anlitade en elektriker för att installera jordfelsbrytare på hela anläggningen, annars blir det sådana brytare som du själv kopplar in i eluttaget för varje grej men hjälper inte på belysning etc.

Jordfelsbrytare finns i standardstorlekar på strömmen när den bryter beroende på om den ska skydda bara byggnaden eller om den ska skydda människor och djur.

Prata med din elektriker, en jordfelsbrytare sätter du in i din elcentral och är inget man trixar med själv.

Är det en äldre byggnad så kan du passa på och byta ut elcentralen också, tänka bara på att den ska hålla ip 54 eller bättre och vara antingen i metall eller fibox - vanlig plast får inte användas till elcentraler i lantbruksbyggnader.

Jag har en behörig elektriker som kopplar allt men de flesta sådan är knappast experter på djurhållning. Vi har diskuterat fram mycket och han har hört med lite andra elektriker också.
Jag pratar om en jordfelsbrytare som sitter i den helt nya IP56 el IP65klassade elcentralen alltså ingen som bara ska sköta en sak utan HELA centralen.
ALLT är helt nytt. Allt håller minst IP56 utom utebelysningen :)

Jordfelsbrytare har jag men jag har hört ryktesvägen att det krävs en som slår ut lättare än en vanlig till mitt hus. Nästan all el är nydragen där också, gjord av samma elektriker.

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: tara
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 775
Senast: Anna-Bella
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 327
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈