M

Mandaz

Jag har läst om något som ska kallas "Join Up", men jag vet inte riktigt vad det är?? Skulle gärna vilja lära mig hur man gör, men man kanske måste vara lite mer erfaren, men skulle gärna vilja höra hur det har funkat för någon annan...

Hittade ingen mer sådan här tråd, men om det skulle finnas så ursäktar jag mig :bow:

Sv: Join up?

Läs någon bok av Monty Roberts.
Har själv läst "mannen som kunde lyssna till hästar".
Han tar upp mycket om det och ger råd.

Sv: Join up?

Ja, det är ju Monty Roberts som är grundaren till Join Up (tror jag). Hans bok "Från mina händer till dina" rekomenderar jag att läsa.

Join Up skulle man kunna säga är en inledande övning man kan göra för att enkelt och lätt skapa en bra relation och även ledarskap med hästen. Det går ut på, i det stora hela, att man låter hästen välja att antingen lämnar den ryttaren/ledaren och blir ensam, eller så respekterar den ryttaren som en ledare och får tryggheten i en flock. Fungerar konstigt nog jämt :smirk::angel:

Men läs dig till hur man gör i antingen bok eller på Monty Roberts hemsida:D

Jag har gjort det på min häst, funkade super !! :D

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: MiniLi
·
Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: EZMK
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 751
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
427
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare