gul_zebra

Trådstartare
Har hört att join up visst ska vara skitdåligt, men hur är det egentligen? Är det dåligt? Varför? och var ÄR join up egentligen?

Sv: Join up?

Barret skrev:
Fast Monty Roberts kallar väl sin metod för "Approach and Retreat"? :confused:

Icke! "Approach and retreat" är från Pat Parelli. Enda sammanhanget som jag tror att Monty använder retreat är när han åker till ett för de pengar han lurat av korkade människor... :smirk:

Nu är det nog dax att sortera ut vad som är vad!
Monty använder advence och retreat. Join-Up är i vårt lexikon oc med våra ord ett signera kontrakt där hästen får en möjlighet att välja. Ser ni inte vad hästen "säger"? någon sa hur fångar jag hästen i hagen om den inte vill? Fånga den inte - låt den fånga dig! Hur? Bara Lyssna, och sen sa någon att inte hästar gör join-up...men snälla du var ödmjuk och lyssna eller titta på monty själv i april i sverige!

Jag gör sk "join up" med min häst och inte har hon fått några men av det och inte heller har jag brutit ner min häst mentalt genom "join up".

Jag har heller aldrig sett någon annan häst bli nedbruten av en "join up" utförd av en som vet vad den sysslar med.

Detta är min åsikt om detta, jag är mkt medveten om att andra har annorlunda åsikter om detta ämne.

Join-Up.... Riktigt vackert o se! Men då ska man ha nåt i skallen själv för att förstå vad det är som egentligen händer... Har man inte det, ja då är det som med all rasism... det man inte förstår/accepterar, det hatar man...

/cj

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
724
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 407
Senast: Oknytt
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits