Johannesbröd...

ylvalill

Trådstartare
Läste på Dynavenas hemsida att deras foder innehåller johannesbröd och att det skulle verka lugnande på nervsystemet.

Är inte johannesbröd sådana där små bruna hårda grejer som man kan ge till kaniner och smågnagare som godis? Har aldrig hört att man kan ge det till hästar förut. Nån som vet mer än jag om detta? Jag tycker det låter intressant med något som kan verka lugnande på hästens nervsystem...(har en hispig häst).

Jag har hört att dom ger det mycket till hästar i sydliga länder, som Spanien t.ex.
Johannesbröd är ju sött, används bl.a. till att göra chokladsurrogat och i kakor, så jag förstår inte hur dom menar att det kan vara lugnande på nerverna. Socker ger ju energi.

Har du nån koll på hur mycket man kan ge och om det måste vara krossat eller nåt för att hästarna skall kunna äta det?

Kan ju kanske vara värt att prova tänkte jag...

Liknande trådar

Hundträning Behöver gnälla av mig, och kanske kan jag få nåt tips oxå... Min hund har i flera månader varit under allergiutredning, och får endast...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 706
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 092
Senast: Docka
·
Ridning Vi har nyligen tagit över en tidigare framgångsrik tävlingstravare, monté och körtrav. En varmblodsvallak som är hög i rang och slutade...
2
Svar
33
· Visningar
3 708
Senast: Pudlan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är en sak som jag tycker är väldigt fascinerande med ridningen nu! Det är ju så att min skadade arm fortfarande är väldigt svag och...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV