Joggingsele

bollen__

Trådstartare
Har ni någon speciell sele när joggar med hundarna?
Jag har kikat lite på Neewas joggingsele som Baggen säljer. Tycker den ser bra ut, men har annars funderat på en Björkis nome-sele och funderar vilket som är bäst.
Jag är lite sugen på det här med canicross men det ligger i framtiden.
Tänkte väl även att selen skall användas när sambon vill cykla med honom sen.

Tanken är alltså att ha honom fäst i mitt midjebälte med expander-koppel/lina och att han springer framför mig.

Hej! Jag kör med hurttas vanliga ysele och baggens midjebälte. Jag har även baggens resår koppel för att motverka ryck i hunden eller mig. Jag tycker att det funkar jätte bra både på långpromenader och löprundor.

Har ni någon speciell sele när joggar med hundarna?
Jag har kikat lite på Neewas joggingsele som Baggen säljer. Tycker den ser bra ut, men har annars funderat på en Björkis nome-sele och funderar vilket som är bäst.
Jag är lite sugen på det här med canicross men det ligger i framtiden.
Tänkte väl även att selen skall användas när sambon vill cykla med honom sen.

Tanken är alltså att ha honom fäst i mitt midjebälte med expander-koppel/lina och att han springer framför mig.

Zero DC både när vi joggar och cyklar :)

Hej! Jag kör med hurttas vanliga ysele och baggens midjebälte. Jag har även baggens resår koppel för att motverka ryck i hunden eller mig. Jag tycker att det funkar jätte bra både på långpromenader och löprundor.

Har hurttas som spårsele, hade först funderingar på att köpa en sån fast i den nya färgen, körsbär eller vad den heter :love: men har inte riktigt bestämt mig än. :angel:

Mallen har dragråttans nomesele, den använd till både spår, jogging, promenader i midjebälte, cykel och skydd. På henne satt den bättre än björkis nomesele. Kör med expander vid cykel, jogging och promenader.

Pojkvännens basset har hurttas y-sele, han lägger ingen vikt alls i selen så det räcker med den tycker jag.

Har en Neewas och ska sälja den. Tycker inte alls om hur högt upp i halsen den går för ska hunden sniffa marken då så tar den ju i struphuvudet. De måste ju kunna rastas först liksom! Nä jag har zero dc på nu. En verklig allroundsele som går även utanpå täcken. Ska man ha bara EN sele så ska man verkligen ha den.

Har en Neewas och ska sälja den. Tycker inte alls om hur högt upp i halsen den går för ska hunden sniffa marken då så tar den ju i struphuvudet. De måste ju kunna rastas först liksom! Nä jag har zero dc på nu. En verklig allroundsele som går även utanpå täcken. Ska man ha bara EN sele så ska man verkligen ha den.
Det var det jag reagerade på när jag tittade på bilderna, att den såg ut att gå så högt upp. Tur buke finns!

Liknande trådar

Övr. Hund Hittade bara en gammal tråd från 2015 gällande detta. Jag funderar på att börja med midjebälte för längre promenader. Har fyra hundar...
Svar
15
· Visningar
1 541
Senast: snorp
·
Övr. Hund Ja, vi har två hundar som är trevliga och sympatiska i övrigt, men som har en olat där vi misslyckats kraftigt i vår träning och...
Svar
15
· Visningar
1 233
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Lite udda tråd kanske, men föräldrarna tog bort sin hund förut och sade då att de inte skulle skaffa någon ny. Men nu funderar de ändå...
Svar
4
· Visningar
2 058
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min hund på ca 14 kg har alltid åkt i bur och trivs med det. Men eftersom jag pga av sjukdom inte kan köra bil längre så kommer jag...
Svar
12
· Visningar
1 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka