jodopaxomslag..

B

**BORTTAGEN**

Min häst har förmodligen en hovböld på gång. Ömmar i vä fram på hårt underlag, ömmar för visitertång och är varm i hov och kronrand, samt viss gallighet runt hovled. Ohalt för övrigt, men som sagt väldigt öm och halt på grus. Har hört att man kan lägga jodopaxomslag för att provocera fram ev böld...hur gör man detta? Hur länge ska det sitta? Tacksam för svar snabbt.

Det finns en hel del gamla trådar här inne om det...Men jag brukar dränka in bomull med utspädd jodopax under och lite upp på hoven. Över det lägger jag fetvadd för att hålla fukten. Över det självhäftande gasbinda. Ska hästen gå ut kan man slå runt en plastpåse och använda silvertejp el liknande för att hålla ihop allt.

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 744
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag har ett 15-årigt hoppsto jag hämtat hem från betet för 1,5 vecka sedan. Hon har alltid varit något smått klumpig av sig men har de...
Svar
8
· Visningar
1 885
Senast: Freazer
·
Hästvård Hjälp mig spekulera 🧐 6 januari haltar vår ponny höger fram, misstänkt vrickning. Vi utesluter hovböld, bokar tid på klinik. Tyvärr...
2
Svar
39
· Visningar
6 724
Senast: Ajda
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat