Jobbigt, brunstigt sto

Katarinanordb

Trådstartare
Hej, jag har ett sto som är rätt besvärligt när hon brunstar - hon är vild i hanteringen och stannar gärna när man rider. Jag har läst att det finns olika preparat man kan ge för att minska problemen, t.ex. munkpeppar och Regulix. Vilket är bäst och var får man tag på preparaten?

Sv: Jobbigt, brunstigt sto

Googla på munkpeppar häst , så får du upp flera olika örtbutiker , där du kan skicka efter.

Har bara erfarenhet av munkpeppar och det fungerar bra på vårt sto som alltid haft stora omständiga brunster, där hon glömmer bort att dricka och äta ibland. Sedan vi började med det har hon knappt brunstat, det märks iaf inte längre.

Köpte på nån örtbutik på nätet.

Hej jag läste en del om det när min valack fick för sig att han var hingst, fick då rådet att prova naughty Gelding som har fungerat super vet att det finns för ston oxå som heter Stroppy Mare, det är en blandning av örter med bla munkpeppar i..
Hoppas du hittar ngt som fungerar Mvh Bure :laugh:

Tack så mycket för era svar. Stroppy Mare har jag fått tag på, så jag hoppas att det ger resultat.

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 393
Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
3 055
Senast: Stereo
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
997
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 785
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka