Z
Zacke
Så här ligger det till: Jag har en ponny som fick fång två gånger förra året, och visade symptom på det igen nu förra veckan, så nu är det medicin och boxvila igen...
Jag vet i mitt hjärta att jag aldrig kan ha honom i en liten gruspaddock bara för att han ska va kvar, jag tycker inte det är ett värdigt hästliv, och han är så lycklig nu när han går i sin stora skogshage, men som vi alla vet en gång fång alltid fång, eller hur?
Jag vet inte vad jag ska göra riktigt, vi kör på nu, och får tillfället är han JÄTTE pigg
, gillar inte alls att va inne och saknar kompisarna.
Kanske ni kan berätta hur ni tog beslutet om att låta era pållar somna in...?
jag vet inte riktigt vad jag ska göra nästa gång det kommer eftersom han mår så dåligt av att vara inne...
Självklart så länge han är pigg o har hälsan får han leva vidare, och jag hoppas på att det blir LÄNGE
Blev ett långt inlägg detta, men hoppas ni orkar läsa det
Kramar på er alla// Maja
Jag vet i mitt hjärta att jag aldrig kan ha honom i en liten gruspaddock bara för att han ska va kvar, jag tycker inte det är ett värdigt hästliv, och han är så lycklig nu när han går i sin stora skogshage, men som vi alla vet en gång fång alltid fång, eller hur?
Jag vet inte vad jag ska göra riktigt, vi kör på nu, och får tillfället är han JÄTTE pigg
Kanske ni kan berätta hur ni tog beslutet om att låta era pållar somna in...?
Självklart så länge han är pigg o har hälsan får han leva vidare, och jag hoppas på att det blir LÄNGE

Blev ett långt inlägg detta, men hoppas ni orkar läsa det
Kramar på er alla// Maja