jobbig ponny!

S

Sofia___

Min ponny är väldigt jobbig, jag har haft honom redan ganska länge, men jag måste ännu bita i gräset alltför ofta... han kan vara riktigt fin när han är på det bra humör, och vi har tävlat på ganska hög nivå i både dressyr och hoppning, men t.ex. i terräng är han helt omöjlig och skicker iväg mittiallt utan orsak, och ibland på planen också. Jag vill göra roligare saker med han emellanåt, som att gå i terräng, men när jag faller av nästan varje gång så är det inte så kul, min häst kan sidu bocka!! Jag har inte sett nån som hållits på honom när han riktigt börjat!! han kränger o vrider sig, han e så hemskt vig!! har någoon någå tips på vad jag kan göra??

Sv: jobbig ponny!

kanske du borde sälja den,till någon som klarar av den bättre!SÖK hjälp av en erfaren ridtränare

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 599
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej! Let me presentera mig :-) Jag är en fjortonårig tjej som rider dressyr. Jag köpte ett ganska nervigt och stressat sto för lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 723
Senast: Tonto
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 366
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama