Min häst är väldigt dominanti hagen och jagar omkring dom andra vid hö fodringarna. Dom går 6 hästar på tyvärr för liten yta, men dom kan ändå komma ifårn varandra. Blandat ston och vallacker för det är ända möjligheten. Nu har det kommit två nya hästar, visserligen för några veckor sedan, men den ena av dom har haft en del bitmärken. Nu har ägaren till den börjat tycka att min häst är jätte elak och hon klagar på det hela tiden. Så nu när jag satte över honom i lösdriften för han har vila nu så var hon ju bara tvungen att på peka hur lungt det är i hagen nu.. Jaha sa jag, njut av det nu för min häst kommer tillbaka om någon vecka
Så nu vill jag ha alla tips på hur det ska lösas, om dom går i samma hage, vilket dom måste eftersom lösdriften är väldigt geggig så ska man ha hästen där kan man inte rida, unghästarna går i den hagen. Är jag helt dum i huvudet som inte tycker att det är ett stort problem? Som tycker att det är ganska normalt att en häst har bitmärken innan dom kommit in i flocken? Vem vet han kan ju ha fått bitmärkerna när dom har lekt! Nu ska tilläggas att min häst är inte alltid sur utan oftast bara vid fodringarna!
Så nu vill jag ha alla tips på hur det ska lösas, om dom går i samma hage, vilket dom måste eftersom lösdriften är väldigt geggig så ska man ha hästen där kan man inte rida, unghästarna går i den hagen. Är jag helt dum i huvudet som inte tycker att det är ett stort problem? Som tycker att det är ganska normalt att en häst har bitmärken innan dom kommit in i flocken? Vem vet han kan ju ha fått bitmärkerna när dom har lekt! Nu ska tilläggas att min häst är inte alltid sur utan oftast bara vid fodringarna!