Sv: Jobba två hästar samtidigt
Jag busar/leker ibland med båda hästar i hagen samtidigt. Då de har väldigt olika temprament blir det dock en som busar mest och den andra släpar efter lite. Jag har försökt mig på med NH - cirkling game samtidigt, men jag är inte tillräckligt duktig på det själv.
En grej jag gjorde var att jag tömkörde den ena och hade den andre i ett grimskaft bakom mig. Jag stoppade helt enkelt änden på grimskaftet i fickan och han följde snällt med. Det funkade väl någorlunda, vi tog och framåt alla tre, MEN det blev väldigt okoncentrerad tömkörning.
Även om pållen där bak bara "hängde med" så blev det ju ändå att jag lade en del av min koncentration på hans närvaro + att jag ibland tappade grimskaftet ur fickan. Hästen fortsatte snällt att följa med till han trampade på grimskaftet och det blir tvärstopp. Det hände några gånger och under tiden fick hästen jag tömkörde mest sköta sig själv där framme. Jag hade liksom inte riktigt koll på vart jag styrde eller möjlighet att jobba honom i nån form.
Så nej, jag har inte lyckats motionera båda samtidigt på når bra sätt ännu. Men om man bara testar och tränar lite på det så ska det nog inte vara omöjligt.