Jobba som hästterapeut i USA??

charnac

Trådstartare
Hej!
2014 Flyttar jag och min sambo till USA.
Jag jobbar som hästakupunktör här i Sverige sedan många år och undrar om någon vet vilken efterfrågan det finns för alternativvård i USA?? Tror ni det går att leva på ett sådan yrke där? Kanske rent av någon som har några kontakter att dela med sig av.:)
All sorts erfarenhet inom ämnet är välkommet:)

kram
 
Sv: Jobba som hästterapeut i USA??

jag vet inte mer än att OM du ger dig på det se till att ha :devil:igt bra försäkringar. För risken är att man blir stämd på astronomiska summor om något skulle råka gå fel....
 
Sv: Jobba som hästterapeut i USA??

Jag har ingen aning om vilka regler som finns för akupunktur/alternativbehandling i USA, men jag utgår från att OM det finns regler är det förmodligen inte alls samma regler i olika stater.
 
Sv: Jobba som hästterapeut i USA??

Hej
Jag är bosatt i californien och håller på med hästar på heltid, här finns det betydligt mindre intresse för alternativbehandling av hästar än vad det finns i Sverige. Det finns en del som utövar kiropraktik, men det verkar inte vara något som man använder sig av så ofta. Men, det är baserat på de stall som jag håller till i, kan ju självklart vara helt annorlunda i andra delar av landet.

Dessutom så är det ju som tidigare har skrivits, oerhört viktigt med försäkringar här!
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 551
Senast: cewe
·
Övr. Hund Ni som tar med hunden på jobbet - vad jobbar ni med? Hej! Jag har planerat att skaffa hund under ett drygt år nu. Jag har erfarenhet...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 338
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: Whirlie
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 203
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp