Jobba med siffror

grodan21

Trådstartare
Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla kurser handlade om beräkningar, men sen när en kommer ut i arbetslivet handlar arbetet till 0% av beräkningar. Men vad finns det för yrken där en får jobba med siffror och beräkningar?
 
Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla kurser handlade om beräkningar, men sen när en kommer ut i arbetslivet handlar arbetet till 0% av beräkningar. Men vad finns det för yrken där en får jobba med siffror och beräkningar?
Data Scientists och akturarie är de jag kommer på på rak arm där du faktiskt använder dig av hyggligt avancerad matte. Eventuellt om du hittar något i stil med beräkningsingenjör.
 
Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla kurser handlade om beräkningar, men sen när en kommer ut i arbetslivet handlar arbetet till 0% av beräkningar. Men vad finns det för yrken där en får jobba med siffror och beräkningar?
Controller? Ingen avancerad matte iofs, men du lär kunna få hänga i excel dagarna i ända.

Öht ekonomi/finansjobb.
 
Det är nog väldigt olika hur mycket en sådan räknar. Jag arbetar som mätingenjör inom bygg och anläggning. Visst hanterar jag stora mängder data i form av siffror. Men jag gör sällan några mer avancerade beräkningar. Jag har program som gör sånt åt mig.
 
Controller? Ingen avancerad matte iofs, men du lär kunna få hänga i excel dagarna i ända.

Öht ekonomi/finansjobb.

Jag har jobbat som controller i nästan hela mitt yrkesliv och jag räknar definitivt på daglig basis :) Som sagt sällan speciellt avancerat och man bör definitivt gilla excel.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
585
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
500
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 006
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp