Sv: Jobba kontorstider och ha häst...
Jag känner igen mig i mycket av det du skriver! Jag växlar mellan att jobba treskift eller, som nu, bara natt och jag har sagt flera gånger att jag inte vet om jag skulle ha häst ifall jag var tvungen att jobba mån-fre 8-17... Nu har jag inget emot folket och trängsel, tvärtom. Men jag förstår inte hur man får dagarna att gå ihop? Det blir ju ingenting kvar utanför jobb och stall!
Har inga direkta råd att komma med, bara ett lycka till ;-)
Faktum är att jag sagt att den dagen jag tvingas arbeta vanliga tider kommer jag inte att ha kvar min häst. Jag ser ingen större glädje i att ha 5 dagar i veckan såsom jag nu har 5 dagar per schemaperiod Det kanske säger en del om hur mkt jag ogillar tanken på kollektivt stall
Dessutom är 70% av tjusningen med att ha häst, att kunna vara ute på förmiddagar/dagtid och rida när det är lugnt och skönt. Speciellt vintertid när man inte begränsas av mörkret. Att bli av med detta känns deprimerande. Jag har alltid känt mig så fri, inte minst i nåt så simpelt som att ta ut hovslagare eller veterinär dagtid utan att ta semester...
Jag känner igen mig i mycket av det du skriver! Jag växlar mellan att jobba treskift eller, som nu, bara natt och jag har sagt flera gånger att jag inte vet om jag skulle ha häst ifall jag var tvungen att jobba mån-fre 8-17... Nu har jag inget emot folket och trängsel, tvärtom. Men jag förstår inte hur man får dagarna att gå ihop? Det blir ju ingenting kvar utanför jobb och stall!
Har inga direkta råd att komma med, bara ett lycka till ;-)