Jobba i Australien!

scientifical

Trådstartare
Hej!

Jag tar studenten i sommar och har redan nu fått erbjudande om att ev. komma och jobba i ett dressyrstall utanför Sydney i Australien!

Då undrar jag, är det någon som jobbat tidigare i Austrailen? Behöver inte nödvändigtvis vara med hästar, utan det är mest visum, skatter och sådana frågor som jag har. Vart söker man t.ex. enklast visum om man ska jobba i 6 månader? Agentur eller privat?

Tacksam för svar!

Sv: Jobba i Australien!

Grattis till jättehäftig chans!! Jag har själv inte jobbat i Australien, men flera av mina vänner bor och jobbar där.

Här hittar du olika visum: http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/.

Rekommenderar vitt jobb och att du verkligen har visum för att jobba och inte för att semestra, då myndigheterna i Australien är extremt hårda på illegal arbetskraft och kan sätta en på första bästa plan ut ur landet om de kommer på en. Hör efter med din blivande arbetsgivare om de kan sponsra med visum, vet att en del arbetsgivare gör det. Har också för mig att New South Wales har någon sorts skattelättnad om man kommer från territorium eller land utanför NSW.

Och tro inte på allt du hör om att landet kryllar av spindlar och ormar. Har varit i Australien ett flertal gånger och verkligen letat efter både spindlar och ormar, men lyckades bara hitta en enstaka spindel. Det du ska se upp med är 1. solen - smörj ALLTID in dig med solskyddsfaktor 30, även när det är mulet, 2. vattnet - bada aldrig på obevakade stränder eller utanför avspärrningarna, undervattensströmmarna kan ta dig bort till evigheten (eller hajarnas käftar), 3. drogerna - droger är extremt närvarande på många uteställen, fall inte för frestelsen.

Lycka till med visum och jobb! Det är jättevackert i och runt Sydney, du kommer aldrig vilja åka hem igen. :p

Liknande trådar

Skola & Jobb Moderator får flytta om tråden passar bättre på barn. Jag tänker dock att det fokuserar på jobb mest. På min pågående praktik, som jag...
Svar
12
· Visningar
2 317
Senast: Voeux
·
Skola & Jobb Jag tar studenten nu till sommaren efter tre år på naturvetenskapliga linjen. Eftersom jag är galet skoltrött vill jag inte börja plugga...
Svar
0
· Visningar
765
Senast: Isituss
·
Skola & Jobb Skulle vara jättetacksam om någon orkar läsa (med reservation för att jag låter som en bortskämd skitunge) och kanske bolla lite med...
Svar
5
· Visningar
1 470
Senast: Grettir
·
Skola & Jobb Hej allesammans. Surfat runt på diverse forum och läst en massa, men jag är bästa kompis med ågren just nu ;) Jobbar som väktare...
Svar
6
· Visningar
8 316
Senast: Oldie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur