Jobba hästen från marken

F

finnjola

Jag skulle bli väldigt glad över om nån kunde hjälpa mig med ideer om hur jag kan jobba hästen från marken, tömmköra eller gå brevid eller nåt sånt. Har aldrig provat förrut men känner att jag skulle vilja prova på det oxå, hur går man till väga och kanske några lätta övningar!

väntar med iver på svar!

Mvh /Maria

Sv: Jobba hästen från marken

Longering, tömkörning, ledarskapsövningar, promenader i grimskaft, öva läskiga saker. Listan kan göras lång och det är nog bara fantasin som sätter stopp.

Läskiga saker kan tex vara att gå över och under en pressening.

Tömkörning är lätt. Om du har tömmar men ingen tömkörningsgjord så kan du använda sadeln istället. Då drara du ner stigbyglarna och drar ett grimskaft genom dem som du knyter under magen. Sedan är det bara att testa. Har du inge tömmar heller så duger det utmärkt med flagstångslina när man ska testa.

Tack för svaret, då är det bara å prova lite grejer då. Hon är en stadig dam som går över det mesta och jag rider och kör henne och tolkar bakom på vintern så det är bara det att jag vill lära känna henne bättre och tänkte om man kunde hitta på nåt kul. Men då ska jag prova å se vad hon tycker om det! Hon är dessutom 19 år så hon vet vad hon vill. haha

Tackar!

Nh-övningar är bra å finns många som man kan göra från marken.... Å mänga ledarskapsövningar så hon "litar" på dej... Menar inte att hon inte gör de nu men de finns ju alltid mer att slipa på...

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 031
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 057
Senast: MiniLi
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 117
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur