Arbetslös och måste snart söka alla jobb som finns. Idag stötte jag på en gammal kollega som har gått till ett företag som har värderingar och arbetssätt som jag tycker är fel och inte vill stå bakom, vägrar teckna kollektivavtal tex. När hon hörde att jag var utan jobb blev hon eld och lågor och skulle be snickeri kontakta mig.
Det är ju trevligt om någon kan erbjuda ett jobb men för mig är det oerhört viktigt att jag står för värderingar och att allt går rätt till. Företaget har varit omskrivet i media och jag vill inte förknippas med det/ha det i mitt CV.
Jag jobbar med arbetsgivarfrågor/HR
. Funderar på att starta eget och skulle kunna göra det parallellt men det känns fel fel fel!!!
Men, är inte i den ekonomiska sitsen att jag kan tacka nej till ett jobb. Arbetsförmedlingen skulle väl inte heller gå med på att man tackar nej, behöver väl inte berätta heller... Hur gör man om situationen blir aktuell?
Det är ju trevligt om någon kan erbjuda ett jobb men för mig är det oerhört viktigt att jag står för värderingar och att allt går rätt till. Företaget har varit omskrivet i media och jag vill inte förknippas med det/ha det i mitt CV.
Jag jobbar med arbetsgivarfrågor/HR
Men, är inte i den ekonomiska sitsen att jag kan tacka nej till ett jobb. Arbetsförmedlingen skulle väl inte heller gå med på att man tackar nej, behöver väl inte berätta heller... Hur gör man om situationen blir aktuell?