• Trav
  • Trådstartare Trådstartare cissi_88
  • Startdatum Startdatum
C

cissi_88

hejhej!
Någon som vet om det finns någon tidning, hemsida med jobb inom travet?
Hur går ni tillväga när ni söker jobb?

:)

Sv: Jobb

Travronden har ibland annonser, men för det mesta får man jobb antingen genom kontakter eller genom att gå in i olika stall och höra om de behöver någon som jobbar...

Sv: Jobb

Jag har fått två av mina jobb hos travtränare genom kontakter.

Så har du kontakter inom trav världen så fråga dem, annars är det bara att gå runt och fråga olika tränare om de behöver extra hjälp av någon.

Ett annat bra sett är att man genom arbetsförmedlingen kan få praktik hon olika tränare.

Visst man får inte mycket för det men visar man framfötterna hos någon under praktiken så är man nästan garanterad ett jobb efter det.

Liknande trådar

Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 069
Senast: Fille
·
Skola & Jobb Jag är trött på nuvarande jobb. Har inte lyckats ta mig igenom en vidareutbildning (på gymnasienivå) eftersom jag helt saknar...
2
Svar
39
· Visningar
2 307
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 413
Senast: Acto
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka