Jobb inom häst = utbildning?

lovehorses

Trådstartare
Ni som jobbar med hästar, alltså heltid, ert arbete.
Vad har ni för utbildning/-ar?
Inom vad jobbar ni? (trav/dressyr m.m.)

nyfiken i en strut:angel:

Sv: Jobb inom häst = utbildning?

Nu går jag egentligen i skolan men jobbar i stall när jag har tid. Jobbar heltid på lov etc.

Jag hade ingen utbildning alls. Ringde och frågade om praktikplats som senare resulterade i jobb. Är alltså helt upplärd utav min tränare som därför har kunnat "forma" mig precis så han vill att man ska vara.
Dock hade jag ridigt i 10 år och haft häst i 4 år innan jag började.

Jobbar i galoppstall.

Har tidigare arbetat heltid i ett litet avels/dressyrstall. Jag har ingen formell utbildning, men har hållt på med hästarna i kanske 15 år, och på senare år utbildat en hel del unghästar samt motionsridit och tränat hopphästar som tävlat på hyfsat hög nivå.

Visst är en utbildning alltid bra att ha som grund, men jag tror ändå att personliga rekommendationer och färdigheter smäller högst när man söker ett jobb.

Jag jobbade/jobbar i ett turridningstall under sommaren men nu jobbar jag bara lite till och från..
jag har ingen hästutbildning men är djursjukvårdare i grunden har oxå haft en längre praktik i ett tillridning/inridnig stall.
Men blev mest vald till jobbet pågrund av min personlighet (menar inte att skryta :D) eftersom det
handlar mycket om att ta människor
och ha ett rätt så stort ansvar över både hästar och folk, inte för att jag är helt oduglig på att rida:p men har inte haft så
stor erfarenhet inom islandshästar..

(Satte in min annons här på buke!)

:bump:

Är utbildad och diplomerad ridinstruktör och jobbar på ridskola som detta.

Har jobbat som ridinstruktör på ridskola sedan 1988. Har som utbildning gamla RIK 0, c-tränare dressyr och är även utbildad domare.

Nu jobbar jag inte med hästar på heltid längre sedan ca 6 månader tillbaka, men nu senast var jag på ett stuteri som unghästberidare, mestadels hingstar. Skötte också hanteringen av 1-3-åringarna. Allt från att sätta på grimma till inridning, hingstvisning och unghästchampionat. Ingen utbildning men goda ref och erfarenhet på området.

Tidigare har jag varit arbetsjockey (ingen utb eller erfarenhet), jobbat hos landslagsryttare, jobbat på annat inridningsstall och jobbat med problemhästar.

Är man duktig på det man håller på med så spelar utbildningen ingen roll. Jag har har hittills fått alla hästjobb jag sökt ändå!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en önskan om att få arbeta med hästar. Men jag vet inte med exakt vad. Ni som arbetar heltid med/runt hästar, vad jobbar ni...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Lucifer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 605
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar