Jens Fredricson och ”Cosmo” avbryter OS-satsningen – hästen vilar från tävling

Är väl ett normalt beslut tänker jag ändå. Skadade hästar faller väl ändå alltid bort från satsningar och jag tror inte Jens hade varit speciellt given i laget heller.
Ja? Men med tanke på hur många pressar sina hästar på lägre nivåer tycker jag det är bra att det blir en nyhet av att man avbryter en OS-satsning när tiden rinner iväg :)
 
Självklart bra att ta ett tidigt beslut om hur hästen ska matchas nu efter skadan.
Men mest troligt har förbundskaptenen också varit tydlig med att de inte (pga skadan) skulle ha chansen att bli uttagna. Framförallt till lagtävlingar, och i synnerhet när bara tre ekipage finns i laget, måste hästarna vara 100% friska och fräscha in i tävlingen.

Det finns ingen information om vad för skada det har varit?
Någon som hört något om det?
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Jens Fredricsons mästerskapshäst Markan Cosmopolit ådrog sig en lindrig skada vid de internationella tävlingarna i tyska Mannheim och...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Jens Fredricson missar OS. VM- och EM-guldhjältens häst Markan Cosmopolit har skadat sig. – Tiden rinner ifrån oss och vi har därför...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med trefaldige OS-medaljören H&M All In i pension är Peder Fredricsons plats i årets svenska OS-laget långt ifrån given. Men med tre...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp