Jeeesssuuusss, vilken whippet-hulk

Sv: Jeeesssuuusss, vilken whippet-hulk

Det finns flera trådar om whippet och MSTN-genen. :)

Aha, misstänkte nästan att den varit på tapeten tidigare. Jag har helt missat det. Menar du att det är en vanligt förekommande mutation, och inte bara en engångsföreteelse?

Senast ändrad av en moderator:

Det är en förekommande mutation hos whippet (om den bara förekommer där vågar jag inte svara på, inte heller om den är vanligt förekommande). De whippet som är bärare av den muterade genen antas bli snabbare än andra whippets. Skulle hunden få en dubbel uppsättning av den muterade genen blir dock resultatet som hunden på bilden - en fullständigt grotesk whippet.

Upptäckten av den muterade MSTN-genen är ganska ny och man får verkligen hoppas att man inte medvetet börjar avla på mutationen för att få snabbare hundar. Då riskerar det troligen att födas många svullo-whippets.

Det är en förekommande mutation hos whippet (om den bara förekommer där vågar jag inte svara på, inte heller om den är vanligt förekommande). De whippet som är bärare av den muterade genen antas bli snabbare än andra whippets. Skulle hunden få en dubbel uppsättning av den muterade genen blir dock resultatet som hunden på bilden - en fullständigt grotesk whippet.

Upptäckten av den muterade MSTN-genen är ganska ny och man får verkligen hoppas att man inte medvetet börjar avla på mutationen för att få snabbare hundar. Då riskerar det troligen att födas många svullo-whippets.

Aha, tack för klargörandet! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Genetiskt fel, dubbla uppsättningar av musklerna :eek...
Svar
5
· Visningar
1 707
Senast: Lillaloppan
·
T
Western Alla här vet ju vad en quarterhäst är - men har ni någonsin sett en quarter-hund? :rofl: Här är en artikel om hunden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 156
Senast: Western_lover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA