Jeansstorlekar for dummies

hier

Trådstartare
T ex längd 34 fattar jag, men midjan? Jag har storlek 42-46 i jeans beroende på märke, och blir galen på att inte veta vilken tum jag ska välja.

Säg ett par jeans i strl 44, viken tumstorlek det blir det?

tum-maringtt_zpsy1xh6dla.jpg

Sist jag beställde jeans från USA mätte jag noga efter flera olika måttabeller och beställde två olika storlekar för säkerhets skull. Det ena paret är på gränsen till för stora i midjan men helt enorma runt låren. Det andra paret är lagom tighta men med tendens till att vara för stora runt låren. Enklast är om du @hier går till en butik och provar dig fram.

För mig varierar midjestorleken med midjans höjd. Jag är päronformad så hög midja = mindre tum och låg midja = många fler tum. För jag är olika stor på de olika ställena. Sedan spelar ju tygets strechighet in. Och modellen - slim är ofta helt omöjligt att få bra över rumpan och låren pga päronformen.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 671
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Skapar nytt nick då jag inte vill att någon ska veta vem jag är. Skulle någon komma på det ändå så är jag tacksam om denne håller det...
Svar
11
· Visningar
2 765
Senast: Angua
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
9 125
Senast: Salinero
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar