mian1
Trådstartare
Min bebis har varit tyst och snäll under sitt första halvår. Sammanlagt har hon kanske skrikit och gråtit en knapp halvtimme. Hon är tjock, nöjd och tystlåten. Vi får väcka henne på morgonen om hon inte är vaken till 10 och vi får kolla henne om hon är vaken eller inte när hon sovit middag så att hon slipper ligga där, ensam och vaken i sin säng och gurgla lite förnöjt och klappa på sina gossedjur eller på nåt kattelände som lagt sig i hennes säng.
Sen hörde hon Eva Cassidy...
Nu är friden förbi. Astrid har lärt sig "sjunga" och hon gapar för allt vad hon är värd. Blue Skies är favoriten och den kan hon skrika sig igenom från början till slut. All annan musik med kvinnliga artisten vill hon också "sjunga med" i. Manliga artister är inte intressanta.
Nu kan jag glömma att ha radion på när vi åker bil. Vart tog mitt tysta och snälla lilla barn vägen?
Sen hörde hon Eva Cassidy...
Nu är friden förbi. Astrid har lärt sig "sjunga" och hon gapar för allt vad hon är värd. Blue Skies är favoriten och den kan hon skrika sig igenom från början till slut. All annan musik med kvinnliga artisten vill hon också "sjunga med" i. Manliga artister är inte intressanta.
Nu kan jag glömma att ha radion på när vi åker bil. Vart tog mitt tysta och snälla lilla barn vägen?