jävla folk!!!

mylisen

Trådstartare
jag är arg ledsen förbannad och upprörd :devil:
jag har en jättefin avelshona, lite ovanlig i färgen och med blå ögon.
för ca 7 v sen fick vi ungar och de är jättefina.
när de var en v gamla åkte vi på semester och min kompis tog hand om dem åt mig.
allt var helt ok och inga problem.
en dag sa hon till mig att burarna inte var riktigt stängda.
tänkte att det kanske var nån som gett dem gräs och inte stängt ordentligt.
ja ja hon höll extra koll.
igår började min kanin plocka päls av sig, jag trodde hon var skendräktig eller nåt.
döm om min förvåning när jag idag går och ger mat.......
det ligger ungar i boet :eek:
vem i helvete har släppt ihop henne med en hane???
jag har ingen.
vad hade hänt om hon inte fått ur sig dem och jag inte vet om att hon är dräktig????
nej jag är så ledsen, men glad att det gått bra.
får väl sälja dem som blandras då jag inte vet vem pappan är.
ska jag polisanmäla det här?
är så arg

Sv: jävla folk!!!

Jag har hört talas om att två kaniner kan fixa det där själva, genom burnätet, utan att bli ihopsläppta. En kompis fick blandisar med en vildkanin. Det var ju ingen som fångat en vildkanin-hane för att släppa in i buren..

Förstår jag det rätt att du har kaninhonan utomhus?

min hona är i en egen bur flera meter från de andra som dessutom är honor!
buren är hög och ingen kanin kan komma upp till henne på något sätt.
:devil::devil::devil::devil::devil:
åh vad arg jag är

Ja, det var mysko... Undrar varför lixom..

Jag har hört talas om att två kaniner kan fixa det där själva, genom burnätet, utan att bli ihopsläppta. En kompis fick blandisar med en vildkanin. Det var ju ingen som fångat en vildkanin-hane för att släppa in i buren..

Förstår jag det rätt att du har kaninhonan utomhus?

Hur blev de ungarna? Blir de tama ändå?

Jag förstår inte hur folk tänker ibland.

Vart bor du?
För idag har det hänt mig.

Någon har släppt ihop tre av mina kaniner, två honor och en hane. Honorna har bråkat och en av dem har fått mindre rivsår på ett öra, men också vid ett öga som gjort att det har svullnat upp. Den andra honan och hanen har inga skador, men jag är livrädd för att någon av dem har blivit dräktiga :crazy: Den skadade honan är snart 5 år, och den andra honan är av okänd ålder (hittekanin) så det är knappast några lämpliga avelskaniner. För att göra det ännu värre så är hanen den äldsta honans son. AH, jag är helt förtvivlad och uppgiven.

De han inte att bli så gammla för de dog av någon sorts pest senare. Men de såg ut som vildkaniner..

jag bor på gotland.
nej jag förstår inte hur folk tänker.....eller om de ens gör det.
suck.
vet ju inte ens vem pappan är och vad det är för nåt.
bor ute på landet där vi liksom inte är så synliga så det måste vara nån här i byn som vet om att jag ha kaninerna och så. som dessutom tagit med sig en hane!!!!!
men vem????
tror ju inte att nån åkt från stan och tagit med sig en hane och vips här kollar vi om det bor nån som har kaniner för skojs skull.
jag är ny här så jag känner ju ingen i stan heller och ingen vet vem jag är ochatt jag finns liksom

Nä, det verkar vara mycket besvär för inget, för personen i fråga... Och som du säger, något som måste vara genomtänkt innan.. Det var därför jag undrade om du hade burarna på marken.. ;)

nej de står inte på marken.
eller jo men själva bodelen är ju högt upp och inga hyllor finns utanför heller. :(

Jaja, hur det än gick till så får du ju ta hand om allt. Hur ska du göra med ungarna? Hoppas att lla är friska och krya, inklusive mamman..

vad jag kan se nu så är alla friska, det enda är att mamman är väldigt tunn och mager och vill inte äta foder.
får ge henne annat.
ungarna får jag väl sälja billigt som blandras, sätta upp lapp i affären och i skolan kanske.
tio st är inte så lätt att bli av med, spec blandras.
jag har ju inte hjärta att göra nåt med dem...... ja ni vet.....

Liknande trådar

Däggdjur Hej! Jag har en ung kaninhona som vi har parat, der blir isf första kullen för henne! Vi tog hit hanen i förrgår, och släppte ihop...
Svar
11
· Visningar
10 590
Senast: JLoveJ
·
T
Däggdjur Igår fick jag en smärre chock när jag upptäckte 4 små bebisar inne hos min kaninhona. Jag har noterat tecken på dräktighet tidigare men...
Svar
7
· Visningar
4 694
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama