jätteorolig

bsmx

Trådstartare
Hej!
Jag har en blandrashund. Han är 1 år lätt i typen.
Nu har han varit halt en vecka. Det har blivit bättre, men inte helt bra.
Hans trampdynor o klor syns inget på, inte heller någon svullnad någonstans. Tänkte ta honom till veterinär på tisdag, men man tänker hela tiden om det är något invärtes.
Det är ett framben o han kan få värsta glädjefnattet o hoppa o leka.
Han blir bättre efter en stund under prommenaden.
Funderar på någon axelartros? hur yttrar sig sådant? dysplasi kan det bara sitta bak?
Har läst på olika siter, men det står bara hur det är inte hur man ser symptomen. Eller vet någon något bra tips ?

Sv: jätteorolig

Kan vara pålagringar/dysplasi men förhoppningsvis är det växtvärk/överansträngning eller något annat som inte är så allvarligt.

Min valp har haft lika symptom, åke in och veterinären sa att det var växtvärk, Hon fick gå på rimadyl ett par dar typ sen var hon bra, tror inte att du behöver oroa dig. Lycka till!

:smirk: har inte tänkt på växtvärk. Tänkt han växt färdigt? men hur länge växer hundar?
Han har blivit kraftigare sista tiden, mer musklad över rygg o bakben. Vi går ca 5-7varje dag med honom, det kanske är mycket?
Den dagen hältan slog till hade jag joggat med honom 5 km, han visade inga symptom då. Sen fick han ett tokryck av glädje hemma då husse kom hem, han ramlade bla ner från soffan:bump:
sen kom hältan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 886
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Hejsan! Har en 8 månaders tik som började halta på sitt vänstra framben efter lek med andra hundar där några ska ha sett henne krocka...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
12 750
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar