Jättekanin+katt

fejko

Trådstartare
Funkar de ihop? Mina har blivit goda vänner men finns det risk att katten skadar kaninen?

Sv: Jättekanin+katt

Både min förra hund och min enorma katt fungerade ihop med kaninen vi hade, en dvärgvädur. Så det borde fungera...

Här har BJ, katter, hundar och höns allt kommit överens. De tre förstnämnda har busat och haft kul, vilat ihop mm.

Klart att risken finns, men samtidigt finns ju också risken att kaninen kan skada katten. Det jag tycker är lite läskigt är katters vassa klor, men å andra sidan kan ju kaniner bitas riktigt ordentligt också. Föräldrarnas ena katt var verkligen superpolare med min första kanin, buffade på henne och tvättade henne, och herregud vad de lekte, jagade varandra fram och tillbaka genom huset. :D De andra katterna tycker mest kaninerna är konstiga, men de skulle ju aldrig göra dem illa.
flerniner008.jpg

Katten har gjort sina tappra försök att bli kompis med nya kaninerna också, men de förstår sig inte riktigt på henne. :p

Tror defenitivt att dom kan förstå att dom ingår i familjen.
Vi åkte hemifrån med våran gamla huskatt inne när vi hade marsvin, tänkte inte så mycket på att det var skjut dörr på marsvinsburen. Kom hem till en katt som låg och myste i marsvinsburen och marsvin som satt och stirrade på katten :D
Det vart en ny marsvinsbur efter det :angel:

Jaa. Här börjar det kanske dock se ut som om det börjar spåra ur lite... :D
flerniner009-1.jpg

Katter är ju inga dumma djur, de har full koll på vad som är familj och vad som inte är det. Sessankatten är lägst i familjens katthierarki, kanske var det anledningen till att hon tydde sig till kaninen istället.

Kaninerna i stallet som vägde några kilo, alltså närmare kattstorlek, ingav ganska stor respekt hos katterna. Om man satte en sån kanin vid deras matskål höll de sig undan t ex. Detta var alltså katter som är vana vid kaniner, och åtminstone en av dem har vid nåt tillfälle tagit kaninungar ur boet hon mindre kaniner (kaninboxar så katterna kommer in), men bjässarna låter de bli.

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
559
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 449
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: ufot
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
423
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama