jätteglad!

L

Lindi

Jobbar i ett unghäststall på travet en helg i månaden + lite lov. Är min helg nu och det finns en relativt ny häst i stallet. Har fått klara order att INTE ta av honom grimman, då han är mycket huvudskygg. De är bla tvugna att bremsa honom för att tränsa (nej, jag försvarar inte det!). Stod och höll i bremsen när dom rengjorde ett sår idag och kelade lite med honom. Hon som jobbade i stallet var väldigt imponerad av att jag kunde klappa honom på nosryggen... Kom att tänka på att jag kan ju se om jag kan få honom lite mindre rädd. Så sen när jag släppt in honom i boxen så klappade jag honom korta omgångar flera gånger hela eftermiddan. när jag gick hem i dag så kunde jag massera hans nacke precis bakom grimman och han stod och njöt, klia pannluggen och gnugga pannan. Men det mysigaste var ändå sista gången jag var inne. Då kunde jag klia precis under ena örat och han stack mulen under armen på mig och bara njöt!!! :love: Va jättemysigt!!!
ska pyssla mycket med honom imorrn med + att jag jobbar måndag och tisdag :banana:
 
fortsatte idag. fick bla klia på och i båda öronen! (efter lite övertalning... :smirk: )
Sen tog jag fram en extragrimma och tog av och på den (med öppet nackstycke. Men när jag sen ville testa att dra den över öronen så tog det stopp... Det var ÄCKLIGT!!! :eek: Men till sist så kunde jag ta av och på den med, fast självklart väääldigt långsamt och gjorde så att jag stannade upp och kliade öronen, då får jag ta i dom och sen böjde jag dom så att jag bara kunde dra på grimman å så likadant med nästa... :D
Får väl se vad dom säger imorrn...
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 455
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp