Jätte liten kattunge

C

Cettan

Igår fyllde mina kattungar 2 veckor. :love: Jättesöta är de. Har precis lärt sig spinna så det knattrar bakom soffan hela tiden.:love: Men jag har en liten fundering. Den minsta honan går upp väldigt dåligt i vikt. Hon är jätteliten och väger ca 110 g bara. Den största hanen väger ca 290 g. Men hon äter bra och är den som verkar piggast. De andra ligger fortfarande i en hög och sover när de inte diar. Tindra har lärt sig krypa iväg och springer ofta på små upptäcktsfärder. Jättesnabb är hon så matte hinner inte alltid med...:eek: Visar inga tecken på sjukdom alls förutom att hon som sagt väger väldigt lite. Tidigare ville hon inte dia mamman utan fick matas med flaska vilket gick jättebra, men nu diar hon. Borde jag oroa mig? Funderar på om jag ska stödmata henne, men hon blir lätt lat och jag misstänker att hon slutar dia mamman helt då eftersom det är lättare att dricka ur flaska. Och modersmjölken från mamman är väl bättre att hon får i sig än mjölkersättning? Någon som har något tips?

Sv: Jätte liten kattunge

Jag har inga direkta tips men det förekommer dvärgväxt hos katter, kanske en liten dvärg du fått i kullen?

Om hon äter, är pigg och går upp i vikt skulle jag låta henne vara. Det kan helt enkelt vara så att hon behöver lite tid för att komma ikapp sina syskon. Jag har en kull på 9 veckor nu och jag hade lite problem med en pyttis. Han åkte på en infektion och fick stödmatas och behandlas med antibiotika så han har hela tiden varit mindre (var även minst vid födseln). Han kommer dock sakta med säkert ikapp sina syskon och han har hela tiden varit den som varit piggast och mest motoriskt utvecklad.

Så ge henne lite tid. Har hon haft en tuff start kommer hon behöva tid för att komma ikapp sina syskon.

det är vanligt att det blir en minsting i kullen, så länge hon är pigg ska du inte oroa dej tycker jag,,man kan göra egen ersättning blanda en tsk druvsocker, 3 msk mjölk, 3 msk mellangrädde

kl

Något var fel... Igår när jag kikade till dem som vanligt var hon slö iställe för så pigg som hon brukade. Fick lite mat av mig, men dog strax efter i min hand. Jag skulle ha matat henne mer och tidigare. Då hade hon säkert överlevt. Hon verkade ju inte vara sjuk alls. Allt är mitt fel. Fan vad ledsen jag är. Förlåt lilla Tindra, det var inte meningen. RIP

Det är inte säkert du kunde gjort något, ibland blir det fel i naturen :(
Klandra inte dig själv nu, som andra sagt så borde det inte vara nått fel när de är pigga. Hon kan tex haft något medfött hjärtfel.
*tröstkramar*

Liknande trådar

Övr. Katt Hur gammal skulle ni tippa den här kattungen vara? *Den kan klättra och har full koll på det här med klor in-klor ut *Den har blå...
Svar
11
· Visningar
7 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka