Ska göra en sommarhage med en omkrets på 200 m, alltså inte så stor. Tänker ha 3 trådar varav 2 järntråd (typ crapal 2) eller aluminiumtråd, och en tråd som syns bättre (tex svart/vitt elrep). Ni som har metalltråd, och en synbar tråd, bör den synbara sitta i mitten eller högst? Har mycket rådjur och i min nuvarande hage (alu-alu-band) har de tagit sönder mittentråden. Så är kanske bäst att ha den i mitten och sen sätta plastband lite här och där överst?
Gillar aluminiumtråden då den är så smidig att jobba med, men brottstyrkan är ju inte så bra, funderar därför över någon typ av järntråd. Ni som har järntråd, har ni nån form av skarv med jämna mellanrum för att den ska kunna gå av vid behov? Är den väldigt hård att böja osv? Tänkte montera dit spännfjäder oavsett metalltråd tänkte jag.
Åsikter och tips önskas :-)
Gillar aluminiumtråden då den är så smidig att jobba med, men brottstyrkan är ju inte så bra, funderar därför över någon typ av järntråd. Ni som har järntråd, har ni nån form av skarv med jämna mellanrum för att den ska kunna gå av vid behov? Är den väldigt hård att böja osv? Tänkte montera dit spännfjäder oavsett metalltråd tänkte jag.
Åsikter och tips önskas :-)