jämförelser...

YorkWann

Trådstartare
Vet att det har varit uppe mycket om stallhyror innan. Men jag måste få fråga.

Hyran ligger på 1000:-/månad. då ingår utsläpp/insläpp, och det var till stor del varför jag stallade upp där. Nu säger de att kallhyran är på 1000:-/månad för ut/insläpp servicen kommer inte finnas kvar :confused:

Jag tycker det är mycket att betala i månaden för bara boxplats. Vad anser ni? och vad betalr ni jämförelsevis, finns det någon som har 1000:-/månad i stallhyra och vad ingår då hos er? Kan tillägga att det inte på något vis ligger centralt! (fina hagar, fint stall, på vintern betalr vi 400:- till i månaden och då får vi ta hur mycket hösilge vi vill)

Sv: jämförelser...

Jag förhörde mig precis om stallplats. Kallhyran låg på 400 kr. Jag ville ha utsläpp (endast) på vardagsmorgonarna som extratjänst. Då blev priset 750 kr. Jag tyckte att det var lite i mesta laget, att stallhyran skulle näst intill dubblas pga utsläpp.

Betalar 1150:- i månaden, då ingår stallplatsen, halm, hösilage, havre. Vi sköter alla turer/skift kollektivt, delat på 10 personer, 8 hästar.
Stallet ligger centralt, 10 min bilväg från mitten av city, landsbygd, fina hagar, ridvägar, paddock, skrittavstånd till ridanläggning med 2 ridhus, utebana, terrängbana och tränare. På sommaren betalar vi kallhyra samt för bete, totalt 550:-/månad. Jag och pålle bor i östergötland.:)

Senast ändrad:

Kallhyra 1000 kr hmmm.
Vi betalar 1300 kr inkl moms/box. På anläggningen finns ridhus, galoppbana, skrittmaskin som vi får utnyttja. Alla hästar har varsin hage. Utsläpp och insläpp samt tre fodringar ingår. På helgerna får vi inackorderingar hjälpas åt och sköta det själva. Vi är dock 35 st så det är inte så mycket jobb. Anläggningen ligger tre mil från GBG.

Jag har haft en hyra på 600:-/mån...(tror hyran är 650:- nu enligt annons jag sett ) då ingick in/utsläpp alla dagar i veckan samt morgon/kvällsfodring. Middagen delade vi på. Låg/ligger 3 mil utanför GBG. Ensilage/havre/betfor köpte vi tillsammans. Halm kostade 10:-/balen. 20x40 paddock fanns/finns samt stora vinterhagar. Inget sommarbete.

Stallet före som låg/ligger ungefär på samma ställe kostade/kostar än: 1250:-/mån. Då ingick/ingår: in/utsläpp alla dagar, 3-4 fodringar/dag, ensilage, havre, betfor, mineraler och spån. 20x60 belyst paddock, vinterhagar, sommarbete (600:-).

Om jag förstår ditt inlägg rätt så var hyran inkl. in/utsläpp 1000 kr. och nu vill de inte längre släppa ut/in men menar att du fortfarande ska betala 1000 kr. :confused:

Det låter dyrt tycker jag, särskilt om det inte ligger nära stan eller är märkvärdigt på något annat sätt.

I mitt stall är kallhyran 1100 kr för ponnybox och 1200 kr för hästbox. Då ingår morgon- lunch- och kvällsfodring (utom lunch på helger), ut/insläpp och täckesbyten. Relativt nära stan, med ridbana, fina ridvägar, ridhus i närheten. Inga fantastiska hagar men helt ok, inget sommarbete.

jo, jag tycker det är dyrt. Ska ta upp det på stallmöte imorgon, så får vi se vad som händer.

Det ligger ändå en bit hemifrån, så det var med premisserna att utsläpp iaf skulle ingå som jag valde att stalla upp där (sen är hagarna fantastiska, det var och är ett stort dragplåster också) tillgång till fin paddock, inget ridhus eller liknande, fina ridvägar.

kallhyra där vi står nu är nog en 1300 kr. På förra stället var det 1500 - 2500 kr tror jag beroende på månad och till vilken anledning.

Jag betalar 2100 i kallhyra plus 400 för utsläpp men det går att jobba av. Stallet ligger inte inne i stan utan i en kranskommun.

Betalar 600kr/kallhyra då ingår in/utsläpp samt fodringar. Foder, hö strö tillkommer. Ligger på 1400kr/mån då ingår 4 spånbalar, hö, betfor och krafft groov.
I förra stallet var hyran 1000kr/mån ochdå ingick allt: hö, strö, betfor, havre, utsläpp. Insläppen delade vi på.

1000:- för box med spån, ut/insläpp, täcken av/på, mockning alla dagar, maten kan man köpa till. Men då ska man varje månad sköta stallet två helgdagar.
Ridhus, paddock och fina hagar.

Senast ändrad:

En bekant till mig betalar 1000kr/mån. Då ingår ALLT. utsläpp insläpp 7dagar/vec. hö och kraftfoder spån så mycket som det går åt Jag har eget stall.

Det blv en kompromiss. Vi får servicen alla veckodagar, och så delar vi på helgerna. då blir det var sjätte helg man får bara.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 224
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 033
Anläggning Jag står just nu och funderar på om jag ska flytta min ponny. Han står idag i ett stall där vi båda trivs, han har bra hästkompisar och...
2
Svar
25
· Visningar
2 916
Senast: DeDen
·
Hästmänniskan Hej, jag har ett dilemma. Skulle ni prioritera att ha eran häst uppställda nära hemmet eller nära jobbet? Här är förutsättningarna. Nära...
2
Svar
21
· Visningar
2 686
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar