heidi maria
Trådstartare
Vi har nyligen köpt vagn och sele efter konsten alla regler (dyrt blev det men jäkla snyggt) och inkörning är på gång. Turen har nu kommit till att köpa ett lämpligt bett till körhuvudlaget. Jag är normalt sett inte mycket för skarpa bett, men ska inhandla ett stångbett till körningen i alla fall som en extra säkerhet. Betten är ju inte skarpare än handen som håller i det Vad tycker ni körfolk om att använda jaktkandar(kimblewick) vid körning?
Har läst en del här på buke och många verka tycka om franska grodbett. Liverpoolstång och postkandar är också favoriter verkar det som. Jag vill ha ett stångbett med lite kortare skänklar men ändå stabilitet i sidled och enkelt att finjustera genom att byta infästning. Är jaktkandar totalt tabu eller helt ok i körkretsar?
Har läst en del här på buke och många verka tycka om franska grodbett. Liverpoolstång och postkandar är också favoriter verkar det som. Jag vill ha ett stångbett med lite kortare skänklar men ändå stabilitet i sidled och enkelt att finjustera genom att byta infästning. Är jaktkandar totalt tabu eller helt ok i körkretsar?