Jaktkandar, bildtråd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Borka2008
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 8 894
Sv: Jaktkandar, bildtråd

Bild060.jpg

Darlingen med sitt jaktkandar.

Hon trivs jättebra med det, tar lagom stöd på det och fingertoppskänsla är allt som krävs.
Är ett mullen mouth (tror jag det kallas) så jag har samma stl som på tvådelat. Annars brukar man väl kunna behöva ha nån stl mindre på ett rakt bett än på delat?

Har inte haft några problem med att det tryckt mot sidorna.

Hon är en kallblodstravare. Vacker som en dag, och jag är inte ett dugg partisk :D

Hittade en till bild med jaktkandaret på, från i somras. Ser lite konstigt ut med ett paraply mitt i bilden, men det bjuder vi på :p
Miljtrning.jpg

KL.
Här är min på jaktkandar.Bilden är flera år gammla och jag rider nu för tiden bara på tränsbett. storl 12.5 tror jag.
17987312.jpg

*kl*
Mitt tryckte oxå, men det var pga att jag hade såndär innestropp, sån läderbit som antagligen ska se till att det inte nöter sönder i vecket på sidostycket, jag bytte till ett träns som inte varså brett och utan "sån" då tryckte det inte längre..

Har jaktkandar på min när jag rider ut, sitter såhär, tygeln sitter i stora ringen på bilden men har den nu i övre lilla.

20316798.jpg

enda bilden jag hade, har ett med tungfrihet 10.5, och mitt tryckte oxå upptill men fixades lätt genom att böja ut ringarna.

Senast ändrad:

Så här sitter den på min Woody.. Han trivs med det och han tuggar annars på bettet men det minskar när jag rider på detta.. Det är 12,5 och är rakt med tungfrihet.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
456
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka