Jäkla överkänslighet

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morse vaknade jag med huvudvärk men jag åkte så klart till jobbet ändå. Sedan i fredags sitter vi i en ny lokal och den blev renoverad innan vi flyttade in så det luktar fortfarande målarfärg. Den lukten gjorde ju inte huvudvärken bättre och efter lunch började jag må illa, så jag åkte hem.

När jag kom innanför dörren hemma ramlade en pollett ner. Jag tvättade ju kläder igår kväll och dessa hängde nu på en lina som jag spänt från sovloftet över till motsatt vägg. Jag brukar använda parfymerat tvättmedel men usch vad starkt det luktade nu. Visst har jag noterat att tvättmedlet luktat förut också, men det har inte varit något större problem. Nu undrar jag om det kan ha varit orsaken till att jag vaknade med huvudvärk.

Jag hade ju hoppats på att huvudvärken skulle släppa när jag kom hem och bort från målarfärgslukten, men så var det i princip lika illa hemma :crazy: Blä. Jag hade tänkt fortsätta jobba hemma, bara illamåendet släppte, men nu blev det inte så. I stället kröp jag ner i sängen med ansiktet mot det öppna lilla fönstret som släppte in frisk luft. Over and out, liksom.

I fortsättningen får det bli parfymfritt tvättmedel. Men jag hoppas verkligen att jag aldrig blir så doftöverkänslig att jag inte kan ta in doftande blommor i en vas. Så otroligt tråkigt det vore att ha ett doftlöst liv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 550
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid haft ett känsligt luktsinne, men jag upplever att känsligheten har förstärkts med åren. Jag har tidigare skrivit ett...
Svar
0
· Visningar
653
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 364
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
802

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar