C
calind
.... femte skadan på fyra månader. Köpte en ny häst för 4 månader sedan och skadorna avlöser varandra. Hon har blivit sparkad, skadat sig själv i hagen, denna gången har hon trampat sig och skurit sig på brodden. Resultatet blev 8 cm långt sår och ca knappt 1 cm djupt vid ballan hö fram. Hon har inte visat något, ingen hälta eller värme så jag märkte inget från början. Så det hann inte sys. Hon har så förbaskat mycke hovskägg så ingen har märkt nåt.
Är det nån som har haft en liknande skada och vad har ni gjort?
Funderar på att sätta på henne neoprene boots i hagen....
Hon har ingen feber och är inte halt. JAg lindar benet morgon och kväll, från början md jodopaxomslag, nu torrt omslag (efter 2 dgr.) Hörde att de lätt får svallkött, hur nu det ser ut.
Låt detta för guds skull vara sista skadan så jag får börja rida henne ordentligt nångång....
Är det nån som har haft en liknande skada och vad har ni gjort?
Funderar på att sätta på henne neoprene boots i hagen....
Hon har ingen feber och är inte halt. JAg lindar benet morgon och kväll, från början md jodopaxomslag, nu torrt omslag (efter 2 dgr.) Hörde att de lätt får svallkött, hur nu det ser ut.
Låt detta för guds skull vara sista skadan så jag får börja rida henne ordentligt nångång....