Jaha, då var det bestämt..

Prosit

Trådstartare
På fredag ska mina kissar sövas. Honkattan ska kastreras, har dragit på det länge nog, nervös för att nåt ska hända henne.... hon är 6 år nu.
Hankatten tuggar inte sitt torrfoder, så han har tandsten som ska skrapas. Det är den katten jag tog över från mamma, han är 8 år.

Båda katterna ska vaccineras på en gång, när de ändå är sövda.

Jag ska lämna dem kl 8 på fredag morgon, och hämta dem vid lunch.

Nu får ni alla sätta igång och övertyga mig om att ingenting kommer hända dem!!! :cry:

Förresten, om någon har bra tips på hur man får hankatten att tugga torrisar så skriv det..... tuggpinnar har han kul med, kastar och så, men äter inte på dem.....

Sv: Jaha, då var det bestämt..

Det kommer gå bra gumman! Det är ju rutiningrepp för båda så :) Är med på fredag o stöttar ;)

Förvisso, men du vet ju hur fjompig jag är med mina vinkande bebisar....... :o :crazy: :love:

Undrar hur länge de kommer vara förbannade på mig efteråt?? :angel:

Hehe kan tänka mig att lilla svartingen kommer ignorera dig ett tag :angel: ;) Men den andra, vet inte han är ganska lättflörtad :love:

Nu är de där...... lämnade dem 8 i morse, ska hämta dem 16. Min lilla skrutta var rädd och fräste........ det är så tomt hemma utan dem!!!!!!!
Är jättenervös nu!!!

Det kommer gå så bra så....*tröst tröst*

Så då gick det ju bra då!!!
Rutiningrepp, är ovanligt att nåt händer!
Och tänk så skönt, nu slipper du oroa dig för kattungar, juvertumörer osv. på honan.

A, gick ju så bra så med de små liven!

Är hon piggare/gladare nu lilltjejan? ;)

Men guu va söt o ynklig Casper lät i bilen, har aldrig hört en kisse låta så :love: :rofl:

Hihi, ja, risken för kattungar skulle då vara stor, med en innekatt som sällskapar med en kastrerad hane :D Jungfrufödsel i så fall :rofl:
Tumörer och sånt skit var väl det som jag var mest orolig för, men han såg inte tillstymmelsen till sånt när han öppnade henne. Det känns skönt. Det som är det bästa är ju att hon slipper löpningen!!! Det måste ju vara jätteskönt för henne!

Jag fick i henne lite kokt FISK igår, svansen åkte upp och ögonen blev stora när jag sa det.... sen låg jag på mage på golvet och matade henne med torsk där jag blandat i smärtstillande. Hon hade krypit in i tv-bänken och låg där o sov. Hon hade liiite feber, men den är borta idag.
Casper har jag fått rapporter och bilder om att han är nästan sig själv igen. Åt torrfoder i går kväll och Pumba hänger honom i hasorna 24/7. Lutar väl åt att vi tar hem honom igen och kör med avdelad lägenhet om Pumba inte ger sig. Han är sotis...

Nu ska jag gå o försöka få snuttan att dricka lite vatten. Hon var på lådan för en stund sen.

Orkar inte åka till J-H idag...... trött i ryggen som F-N.

Dagens rapport:
Idag är lilla Tipex nästan som vanligt igen. God aptit, och nästan mer gosig än hon brukar vara.
I morse låg vi i sängen, före bäddningen och gosade. Hon vräkte upp magen och jag passade på att titta på stygnen och känna lite. Hon är inte öm, får visserligen smärtstillande, men borde ju vara lite öm ändå. Hon ligger gärna på rygg och visar hur synd det är om henne ;)

Sambon tog ett par bilder... bortse från sömngångaren bakom katten... har haft lite ångest under natten och sovit dåligt, ser ut som ett miffo..... :o :crazy:

Vilar i sängen

visar gärna magen

hon är mest gosig, och jag är jättetrött..

Efter några dagar är det full fart igen
min hona hoppade upp på garderoben 5 dagar efter kastrering
de brukar svullna vid såret men det var normalt sa de när jag hämtade henne

Jag passade på igår och klämde lite på henne. Såret ser kanonfint ut, lite svullen på ena sidan, men inte alls farligt med tanke på den ändå omfattande operation som det är när de plockar bort en massa i dem. Hon är inte öm alls, men igår började hon plocka lite på stygnen. Jag antar att det börjar klia lite nu.
Veterinären tyckte synd om katter med tratt så han föreslog, om hon nu inte kan låta bli stygnen att man skulle klippa av en tröjärm och trä på henne i stället.
Hon är dock ganska lätt att avleda uppmärksamheten på. Hon är inte hysteriskt plockande, utan hon drog lite i dem när hon tvättade sig i går. Men då lyfte jag upp henne och gosade och la ner henne på mage i stället och då somnade hon.

Idag har hon inte dragit i dem i alla fall. Hoppar gör hon så jag får hjärtsnörp!!!! Upp på diskbänken, skrivbordet, soffryggen osv..... så ont verkar hon inte ha alls. :eek:

Liknande trådar

Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten... 2
Svar
24
· Visningar
4 743
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
2 013
Senast: Sol
·
Katthälsa Jag varnar för ett långt inlägg, men skulle behöva lite tips och råd från er om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det. Jag...
Svar
6
· Visningar
3 182
Senast: Beckie
·
F
Övr. Katt För ca 7-8 månader sen så sålde vi 3 av våra kattungar i en kull, den ena skulle då bli innekatt. I den kullen så behöll vi en hona och... 2
Svar
21
· Visningar
2 741
Senast: Flora85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025