Jaha då börjas det igen då!

Sv: Jaha då börjas det igen då!

Verkar som om du velar mellan att du inte ska ha hunden och att du ska ha den...

Ledsen att säga det men tråden har redan urartat...

Jag förstår fortfarande inte. Visst, livet kan vara längst ner i berg och dalbanan många gånger-och det är aldrig kul. MEN, du hade/har alltså ex antal problem hemma. Varav hunden är en av flisorna som sticker i fingret. Du erbjöds gratis hjälp-med andra ord erbjöds hjälp att få ett av problemen ur världen. Du orkade med andra ord inte göra något åt just det problemet. Men dom andra orkade du söka hjälp för?

Jag tycker fortfarande att du har varit oförskämd. Att du sedan gnäller om att "Piru ville minsann inte lyssna när jag sa att jag mådde dåligt" är bara ännu värre. Han var jättegullig och erbjöd dig en tjänst som du sedan struntade blankt i, och det var då hans uppgift att rehabilitera hunden. Inte dig.Även om jag är övertygad om att det hade hjälpt dig också.

Med det du berättar måste jag säga att jag tror att hunden skulle få det bättre hos någon helt utomstående, som har tid och ork + kunnighet.

Åh vilka underbara erbjudanden man kan få här på buke!
:angel: Jag kan passa på att säga såhär i förbigående att jag har två rottweilerkäkande papilloner som jag skulle behöva lite hjälp med, men eh jag har inte så mycket pengar... :angel:

Du erbjöds gratis hjälp-med andra ord erbjöds hjälp att få ett av problemen ur världen. Du orkade med andra ord inte göra något åt just det problemet. Men dom andra orkade du söka hjälp för?

Jag tycker fortfarande att du har varit oförskämd. Att du sedan gnäller om att "Piru ville minsann inte lyssna när jag sa att jag mådde dåligt" är bara ännu värre. Han var jättegullig och erbjöd dig en tjänst som du sedan struntade blankt i, och det var då hans uppgift att rehabilitera hunden. Inte dig.Även om jag är övertygad om att det hade hjälpt dig också.

Fast alltså, det här med hjälpen som erbjöds tycker inte jag vi andra behöver gå in och domdera vad som var rätt och fel att göra i det läget. Om någon ska säga ifrån är det PIRU, men jag förstår egentligen inte vad andra har att göra med att den saken sköttes dåligt från Ts sida. Det är väl ändå något mellan de två? Vi behöver inte backa upp varandra här på forumet och tala om vem som har varit snäll och vem som varit dum. Sånt kan folk sköta själva via pm. Stämningen blir bara tråkig om man ska göra det till allas angelägenhet. Med det inte sagt att jag tycker ts gjorde rätt, men det räcker väl om hon får höra det av den person det berörde, dvs PIRU. Sen har hon ju redan sagt att hon betedde sig dumt, så det är väl ingenting man behöver fortsätta älta.

Till ts:
Jag tycker det är synd att det blivit som det blivit. Du och din mor behöver sätta er ner och diskutera hur ni ska göra med hunden och också fundera över antingen omplacering eller proffshjälp. Försök ta chansen när det erbjuds hjälp, för det är värt det!

Senast ändrad av en moderator:

Jag förstår fortfarande inte. Visst, livet kan vara längst ner i berg och dalbanan många gånger-och det är aldrig kul. MEN, du hade/har alltså ex antal problem hemma. Varav hunden är en av flisorna som sticker i fingret. Du erbjöds gratis hjälp-med andra ord erbjöds hjälp att få ett av problemen ur världen. Du orkade med andra ord inte göra något åt just det problemet. Men dom andra orkade du söka hjälp för?

Du får tycka att jag är oförskämd, dum m.m du vet inte ens hälften av vad som egentligen hände. Jag fick inte hjälp för dom psykiska problemen jag fick/har idag. Sverige är ett roligt land så jag kommer väl antagligen inte få någon hjälp heller.

Jag tänker inte sitta här och försvara mig längre. Jag tycker piru var jätte snäll som gav mig den chansen, och det är fan klart att jag känner mig dum som inte tog den. Men ska jag vara ärlig så nej jag hade inte orkat få någon hjälp heller, eftersom jag helt gick in i mig själv och inte viste vad jag gjorde så hade jag aldrig kunnar lösa några problem heller.

Sen har hon ju redan sagt att hon betedde sig dumt, så det är väl ingenting man behöver fortsätta älta.
Hade jag hållt med dig hade jag inte skrivit något. Men nu gör jag det, eftersom att TS ältar-och det är där jag stör mig. Varför skapa en tråd där problemet upprepas. Jag hade haft mycket större förståelse om ts hade återknutit kontakten med Piru och bett om hjälp istället för att klaga. Då hade jag inte lagt mig i öht. Nu är det dock offentligt-och jag uttrycker mig därefter.

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
845
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 655
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: snöflingor
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka