Jaguar-sadelgjord med tre...?

Breccia_

Trådstartare
haha ja tre vad fan säger man? ploppar? jag vet inte...
iaf nu har min efterlängtade Jaguar anlänt :love: helt ljuvlig är den.
behöver dock en sadelgjord från Jaguar med spännen? för tre stroppar på varje sida, min Amerigo-gjord vill inte vara med ;) dels är den brun, bara för två stroppar o alldeles för lång!
så, vart får man tag på Jaguar-sadelgjordar? Ny? Beg.?
tacksam för alla tips :)

Sv: Jaguar-sadelgjord med tre...?

Har ingen aning om vart man kan hitta det. Men det heter stroppar :D
Kan man inte få se en bild på sadeln? ;)

fast jag tror hon menar själva spännerna ;)

hmm det är lite sent, så min hjärna funkar inte riktigt. :angel:

Nu ar det kanske jag som snurrar till det, men vill du ha en sadelgjord med 3 spannen??
Det finns 3 stroppar pa sadeln sa att du kan jamna ut trycket pa sadeln med gjorden. Det ar inte meningen att man ska ha ett spanne i varje stropp.

Tex ar sadeln lite los bak, anvander man de tva bakersta stropparna for att dra ner den bak.

Fast det kanske ar jag som har missforstatt hela traden.

men om jag inte har en för tre stroppar måste jag gå in på operation med min sadel och det låter ju lite risky :angel:
jag behöver ju inte spänna alla tre hårt men dom får ju ffs inte hänga o slänga o störa.

tysken; ah tack. den e svart :) :love: underbara sadel!

Du kan köpa min fina, begagnade Kieffer-gjord (svart) som har tre spännen (gjord för Kieffer Master) :D

min kanske är muterad? :eek:
haha nejdå, det är precis som en annan dressyrsadel jag hade (vad sjutton det var för nån kommer jag inte ihåg, säkert nångon jobbig Kieffer) så en förgjord är jag övertygad om att de inte är :p

lovisaeleonora; men jag har ett problem i.o.m. att jag är märkesnörd o då måste sadel o gjord vara av samma märke :o hemskt jag vet...

Min har också bara 2 kom jag på när jag tänker efter!

Jag har för mej att man ska ta bort den ena stroppen. Man använder väl dom två som får sadeln att ligga som bäst? Jag kanske har förstått fel man jag tror det är så...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 522
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 253
Senast: Milosari
·
Utrustning På min häst åker sadlar bak. Han har liksom inget som "håller dem kvar" och känslan man får är att han "springer ur" dem. Han får aldrig... 2
Svar
33
· Visningar
4 387
Senast: bigganl
·
Utrustning Har köpt Passier Optimum med tre lika långa remmar på var sida men min gjord har bara två spännen. Sadelåterförsäljaren har...
Svar
9
· Visningar
3 903
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka