Jaguar Mail - ger han stora avkommor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pialotta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 974
P

pialotta

I avelsråden skriver ASVH att Jaguar Mail bör passa till ston efter "våra gamla hopphingstar tex Irco Marco Robin Z" - så jag funderar på om han kan vara ett bra val till min märr. Men hon är rätt stor själv och jag tycker inte att hoppehästar skall vara som hus.
Någon som vet vad han har för avkommor storleksmässigt?

Sv: Jaguar Mail - ger han stora avkommor?

I meningen före den om döttrar till våra gamla hopphingstar står följande:
Jaguar Mail bör, tills vi vet mer om hans storleksförärvning, kunna rekommenderas som förädlarhingst till inte alltför stora ston för en målinriktad hopphästavel.
Det tolkar jag som att man inte riktigt vet hur han förärver sig på den fronten...

ja.. men man har ju så höga tankar om avelsexperter och "listproffs" (duktiga på stamtavlor o genetik)härinne, det var därför jag kastade ut en fråga på Buke, tänkte kanske det fanns någon som var ÄNNU mera informerad!
:D :bow:

Vad är föressten "inte alltför stora ston"?

Senast ändrad av en moderator:

över 165 och stora i kroppsvolymen...iallfall är det ett större sto för mig:angel:

Håller helt med ancan på den fronten - och vet precis varför jag inte vågar använda honom till mitt eget halvblodssto.... :eek: Hade hon haft mindre gener hade han varit högintressant.

Liknande trådar

L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Laahra
·
P
Avel Jag ska betäcka mitt sto för första gången. Har läst hingstkataloger och surfat på nätet för att hitta den perfekta hingsten. Det finns... 2
Svar
31
· Visningar
2 724
Senast: PansParis
·
B
Avel Avel är avel, och det är aldrig enkelt eller självklart! Av 261 hingstar i senaste BLUP ger 59% avkommor som ligger +/- 2 cm mot...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: elle12
·
C
Avel Sitter här och funderar, vill kolla om jag har rätt i min tankegång. Skriver inte ut några namn här, fast jag tror att ni iofs kan gissa...
Svar
19
· Visningar
2 315
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka